دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی: استادان دانشگاه در موفقیت من تأثیر بسزایی داشتند

یکی از 11 دانشجوی برتر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های علمی و فرهنگی اش را بازگو می کند.

به گزارش ایسکانیوز، پس از مراسم تقدیر از 11دانشجوی برتر دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی ریس هیات امنا و هیات موسس این دانشگاه ، دکتر میرزاده ریس دانشگاه آزاد اسلامی ، معاونان دانشگاه و جمعی از دانشجویان در واحد تهران شمال برگزار شد، به سراغ محمد حسین رشیدی مهرآبادی، دانشجوی مقطع دکتری رشته عمران می رویم و در خصوص فعالیت های علمی، فرهنگی و پژوهش انجام داده در طی دوران تحصیل، به طور خلاصه به گفتگو می پردازیم.

در ادامه گفت و گوی ایسکانیوز با محمد حسین رشیدی مهرآبادی را می خوانید.

لطفاً درباره انتخاب این رشته، طریقه مطالعه و گذراندن اوقات فراغت خود برای ما بگوئید؟

-من در زمانهای فراغت هم به دلیل علاقه بسیاری که به مطالعه و رشته تحصیلی ام دارم به پژوهش، نوشتن مقاله و کتاب مشغول می شوم. از طرف دیگربیشتر وقت من به کسب معدل بالا ودانشجوی ممتاز بودن در هر سه مقطع ،حضور به موقع در کلاسها و انجام کارهای فرهنگی و پژوهشی معطوف می شود.

می دانیم که تقریبا نیمی از امتیازات دانشجوی نمونه مربوط به فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی است. برای ما بگوئید چه عواملی باعث شد که شما کل این امتیاز را کسب کنید.

-من حتی در دوران کارشناسی هم همیشه جز نفرات برتر و دانشجویان ممتاز کلاس بودم و در همان دوره از ترم 4 نوشتن مقاله های مختلف را شروع کردم. من در کنار نوشتن مقاله کارهای پژوهشی هم انجام می دادم. در حال حاضر دو جلد کتاب در حوزه عمران نوشته ام و بیش از 7اختراع و طرح های پژوهشی در زمینه عمران و آب دارم. همچنین بواسطه این فعالیت های پژوهشی به تدریس در دانشگاه آزاد هم مشغول هستم.

در مورد کسب سایر امتیازات فرهنگی برایمان بگوئید.

-من در زمینه فرهنگی هم مقاله حضرت محمد(ص) را نوشته ام که رتبه اول را در این حوزه کسب کرد. از دیگر کارهای فرهنگی که انجام داده ام ، شرکت در جشن و کارگاه های فرهنگی و خیریه است.

آیا در زمینه ورزشی نیز فعالیت داشته اید؟

-من ورزش را بصورت حرفه ای و تخصصی دنبال نکرده ام اما شنا و بسکتبال را تفریحی انجام می دهم.

آیا دانشگاه آزاد اسلامی نقشی در تعیین مسیر زندگی شما داشته است؟

-بله، استادهای دانشگاه انگیزه نوشتن مقاله و انجام کارهای پژوهشی را در من بوجود آوردند. استادان دانشگاه در موفقیت من تأثیر بسزایی داشته اند.

توصیه برای دانشجویان جویای علم!

-توصیه من به سایر دانشجویان این است که اولا انگیزه و پشتکار را در خود تقویت کنند، سپس هدفشان را بطور دقیق مشخص کنند.

102/101

کد خبر: 684944

وب گردی

وب گردی