رزمایش عاشورایی و پهلوانی با اجرای جمعی از معلمان و دانش آموزان سمایی

رزمایش عاشورایی با حضور کارکنان و اساتید سازمان سما در ورزشگاه شهید پرورده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت رزمایش عاشورایی و پهلوانی در ورزشگاه شهید پرورده با اجرای جمعی از معلمان و دانش آموزان سما برگزار شد. پیش مقدمه مراسم با اجرای دانش آموزان ابتدایی با حرکات رزمی شروع و سپس با اجرای جوانان از جنگ های تن به تن که نماد ورزش های زورخانه است به کار خود ادامه داد در پایان قهرمانان و پهلوانان در گود به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

در این مراسم حسین گنجی، رئیس اداره تربیت بدنی اظهار داشت: ورزش زورخانه ای یادآور رزم های علی ابن ابیطالب است که امام حسین(ع) دست پرورده اوست، پهلوان کسی است که دستگیر همه مظلومان و ستمدیدگان باشد، ورزش باستانی در بین ورزشکاران به احترام و ادب معروف است به محوری که تمام حرکات با رخصت گرفتن انجام می شود و شعار ورزش باستانی پرورش روح و جسم است بطوریکه شیعیان زورخانه را مسجد دوم خود می‌دانند.

یمینی مدیر امور مدارس سازمان سما در این مراسم گفت : ورزش صبحگاهی نقش مؤثری در تندرستی و نشاط ایفا می کند، و اهمیت آن باعث شده تا ورزش صبحگاهی به عنوان یک پدیده جهانی معرفی شود برای همین منظور ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ "مرشد" 12 دقیقه ای برای دختران و پسران آماده شده که می توانند از آن استفاده کنند.

101

کد خبر: 685137

وب گردی

وب گردی