بعد از ورزش غذا بخورید

بیشتر متخصصان تغذیه معتقد هستند که افراد باید 30 دقیقه بعد از ورزش غذا بخورند تا مواد مورد نیاز بدن دوباره تامین شود و بدن کربوهیدرات و پروتئین لازم را تامین کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، تامین مواد مورد نیاز بدن بعد از ورزش بسیار مهم است. بدن به هنگام ورزش از پروتئین و کربوهیدرات خالی می‌شود. در صورتی که نخوردن غذا بعد از ورزش به یک عادت تبدیل شود، بدن آمادگی جسمانی لازم را پیدا نمی‌کند.

به گزارش سایت MNT،مدیر این تحقیقات می‌گوید: بعضی افراد ممکن است بعد از ورزش تنها احساس خستگی کنند و بعضی ممکن است به دلیل پایین آمدن قند خون احساس بی‌حالی کنند. ما معتقد هستیم که اگر مواد مورد نیاز بدن بعد از ورزش تامین نشود،‌ بدن آسیب می‌بیند. این اتفاق مخصوصا بعد از ورزش‌هایی که بر روی عضلات انجام می‌شوند، می‌افتد، زیرا عضلات دچار پارگی‌های کوچک می‌شوند و نیاز به بازسازی دارند. غذا همچنین حاوی الکترولیت و مواد معدنی است. در صورتی که به هنگام ورزش عرق کنید، الکترولیت‌ها در بدن کاهش می‌یابند و خوردن غذا بعد از ورزش می‌تواند کمک کننده باشد.

در بعضی موارد خاص کمبود الکترولیت در بدن باعث ایجاد اختلال در ضربان قلب می‌شود و ضربان قلب را نامنظم می‌کند. خوردن آب یکی از مواد مهمی است که ورزشکاران باید به یاد داشته باشند. کاهش مایعات بدن می‌تواند تاثیرات بسیار بدی بر سلامت بگذارد.

خوردن غذای مناسب و آب کافی جزو برنامه ورزشی سالم هستند و باید به این موارد توجه شود.

704/602

کد خبر: 685140

وب گردی

وب گردی