نظری: احزاب نقش موثری در حفظ آرامش و پرهیز از دو قطبی شدن جامعه دارند

رئیس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دوقطبی شدن جامعه به ضرر کشور است گفت: احزاب نقش بسیار موثری در حفظ آرامش و پرهیز از دو قطبی شدن جامعه در عرصه انتخابات دارند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت نظری اظهار کرد: منظور رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه، درباره دو قطبی شدن فضا، ایجاد درگیری‌های مضر و مطرح کردن حرف‌هایی در جامعه است که ساختارها را می‌شکند و اساس و پیشینه نظام را خدشه دار می‌کند. این رویکرد در یک مناظره برای اثبات خود، نظام را تخطئه کرده و تمام دولت‌های پیشین را به هر چیزی که نباید متهم می‌کند. برداشت من از دو قطبی شدن جامعه غیر از این نیست چرا که در هر انتخاباتی دو جناح رقیب به نوعی هر کدام به یک قطب تبدیل می‌شوند و باهم رقابت می‌کنند و مفهوم انتخابات هم همین است.

وی گفت: به نظرم مدنظر رهبری، دوری و پرهیز از تنش بود و ایشان به کسی که احتمال می‌دادند به دنبال ایجاد تنش باشد، توصیه کردند در انتخابات ورود نکند. البته آن توصیه هم در نوع خود قابل تامل است چراکه وقتی ایشان نظر خود مبنی بر عدم شرکت رییس جمهور سابق را می‌فرمایند، تاکید می‌کنند «با در نظر گرفتن صلاح حال آن شخص و صلاح کشور».

دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: طبیعی است که چنین دوقطبی شدنی بسیار به ضرر کشور است. ایران تازه از فضای التهابات داخلی و خارجی رها شده و خدا را شاکریم که کم کم اوضاع در حال بهبود است. باید کمک کنیم فضای موجود حفظ شود تا از آرامش به وجود آمده، مردم نهایت بهره را ببرند. مقدمات بهبود وضعیت معیشتی ملت فراهم شده و انتظار داریم دولت آقای روحانی در چهار سال دوم، نتیجه تحرکات مثبت خود در سیاست خارجی را به داخل کشور بیاورد.

نظری با بیان اینکه احزاب نقش بسیار موثری در حفظ آرامش و پرهیز از آن نوع دوقطبی دارند تصریح کرد: احزاب می‌توانند به عنوان واسطه‌های حرفه‌ای سیاسی میان مردم و نهادهای سیاسی، به هرچه آگاه‌تر شدن مردم کمک کنند و با زبان سیاست و منطق، مطالبات مردم را از قدرت بخواهند. البته به غیر از احزاب و اشخاص سیاسی، باید از برخی نهادها هم انتظار کمک داشت. نهادهایی مثل مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانینی که نقش احزاب را در سپهر سیاسی کشور پررنگ‌تر کنند و همچنین شورای محترم نگهبان و سایر نهادهای نظارتی با دادن حق انتخاب بیشتر به مردم می‌توانند نقش‌افرین باشند.

وی افزود: اگر مردم احساس کنند نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات، نماینده تمام عقاید و گرایش‌ها هستند، با حس بهتر و پرشورتری در انتخابات شرکت می‌کنند.

202/201

کد خبر: 685159

وب گردی

وب گردی