گسترش همکاری های ایران و آلمان در بخش انرژی های تجدیدپذیر

معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه اجرایی شدن برجام فرصت های زیادی برای تبادلات علمی و پژوهشی با سایر کشورها فراهم کرد، گفت: ایران و آلمان با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در کشور، همکاری خود در بخش انرژی های تجدیدپذیر را گسترش می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، «گئورگ قره پتیان» با یادآوری همکاری های مشترک وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان و وزارت نیروی کشورمان، افزود: امروز برخلاف گذشته، فعالیت های علمی محدود به مرزها نیست و تبادلات علمی به عامل توسعه کشورها تبدیل شده است.

به گفته این مقام مسئول، پژوهشگاه نیرو با همین دیدگاه، اداره بین الملل خود را راه اندازی کرده و منافع دوسویه پژوهشی و علمی با کشورهای مختلف را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: آلمان ها با توجه به توانمندی های بالای فنی و پژوهشی، سرآمد کشورهای جهان در زمینه برق و انرژی اند و به همین دلیل، توسعه ارتباطات با فعالان پژوهشی این کشور در دستور کار قرار گرفت.

قره پتیان خاطرنشان ساخت: اکنون توسعه همکاری ها با موسسه های «ماکس پلانک»، بنیاد تحقیقات آلمان و موسسه تبادلات علمی این کشور، عملیاتی شده است.

وی با یادآوری بازدید دیروز(یکشنبه) برخی اعضای وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان از پژوهشگاه نیرو و برگزاری نشست با معاون منابع انسانی وزارت نیرو، گفت: تبادلات و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی در زمینه نیروگاه های خورشیدی، بادی و سایر منابع انرژی تجدیدپذیر و همچنین تحقیقات بنیادی بویژه در صنعت برق و برگزاری کارگاه های مشترک آموزشی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآورشد: در چند سال گذشته، این ارتباطات با رکود مواجه شده بود اما با اجرایی شدن برجام، فرصت های خوبی برای توسعه تبادلات علمی پیش آمده و بسیاری کشورها از جمله آلمان ها با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های علمی کشور، علاقه مند به توسعه روابط با ایران هستند.

وی افزود: در این زمینه از توانمندی های دانشگاه های کشور به عنوان مدیر پروژه های وزارت نیرو استفاده خواهد شد.

براساس این کزارش، قرار بود دیروز (یکشنبه) بیانیه ای مشترک بین وزارت نیروی ایران و وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان برای همکاری در زمینه های موضوعی آب و نیرو به امضای دو طرف برسد که مقرر شد پس از انجام کار کارشناسی بیشتر در هفته های آینده امضا شود.

منبع: ایرنا

404/602

کد خبر: 685160

وب گردی

وب گردی