کتاب "فیزیولوژی قلب و الکتروکاردیوگرافی حیوانات آزمایشگاهی" منتشر شد

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی شبستر کتاب "فیزیولوژی قلب و الکتروکاردیوگرافی حیوانات آزمایشگاهی" را منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

توحید وحدت­پور در این ارتباط گفت: الکتروفیزیولوژی قلب در حیوانات آزمایشگاهی به عنوان یکی از شاخه­های کاربردی- تحقیقاتی در فیزیولوژی مطرح می باشد، اما تاکنون در این مورد کتابی به زبان فارسی نگاشته نشده است. لذا لزوم وجود یک کتاب آموزشی برای کارهای تحقیقاتی در زمینه الکتروکاردیوگرافی حیوانات آزمایشگاهی احساس شد.

استادیار فیزیولوژی واحد شبستر ادامه داد: با کمک دانشجویان رشته های دامپزشکی و پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شبستر و تبریز، نمونه­هایی از الکتروکاردیوگراف حیوانات آزمایشگاهی ثبت و با ارائه تصاویر کاربردی این مجموعه تهیه شد.

پژوهشگران و دانشجویان رشته­های دامپزشکی، پزشکی و تحصیلات تکمیلی فیزیولوژی، فارماکولوژی، جانورشناسی، تربیت بدنی، داروسازی، مهندسی پزشکی و... که به نحوی در تحقیقات خود بر روی الکتروکاردیوگرافی و عملکرد قلب کار خواهند کرد می­توانند از مطالب این کتاب به نحو مطلوبی بهره­مند شوند.

کتاب در هفت بخش تدوین شده است شامل: ساختار عضله قلب، متابولیسم عضله قلب، فعالیت مکانیکی قلب، فعالیت الکتریکی قلب، الکتروکاردیوگرافی، دستگاه­های الکتروکاردیوگراف، الکتروکاردیوگرافی حیوانات آزمایشگاهی.

کتاب «فیزیولوژی قلب و الکتروکاردیوگرافی حیوانات آزمایشگاهی» در 164 صفحه با قیمت 150،000 ریال به همت انتشارات «پریور تبریز» منتشر شده است. این کتاب‌ در انتشارات پریور واقع در تبریز، میدان ساعت، روبروی ایستگاه مترو در دسترس علاقمندان قرار دارد.

توحید وحدت­پور استادیار فیزیولوژی دانشکده علوم دامی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و پژوهشگر دوره فوق دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز با چاپ و ارایه بیش از 60 عنوان مقاله در مجلات و همایش­های معتبر بین­المللی یکی از اعضای هیات علمی فعال واحد شبستر در حوزه پژوهش است.

101

کد خبر: 685161

وب گردی

وب گردی