راهکار تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش شرط ادامه تحصیل معلمان است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره ادامه تحصیل معلمان در دانشگاه فرهنگیان گفت: ادامه تحصیل معلمان باید به گونه‌ای باشد که مخل حضور آنها در کلاس درس نباشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمود مهرمحمدی درباره ادامه تحصیل معلمان در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل برای کسانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند امکان‌پذیر نیست. در واقع یک بسته سیاستی برای دانشجو ـ معلمان در نظر گرفته شده که آنها براساس آن موظف هستند بعد از فارغ‌التحصیلی بلافاصله سر کلاس درس بروند.

وی افزود: ادامه تحصیل معلمان باید به گونه‌ای باشد که مخل حضور آنها در کلاس درس نباشند. معلمان می‌توانند از ظرفیت دانشگاه‌های آموزش عالی استفاده کنند و اگر بخواهند در دانشگاه فرهنگیان حضور یابند، باید حداقل سه سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش داشته باشند و سپس اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره راهکار آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی در سال های آتی که حتی گفته می‌شود شمار بازنشستگان به 100 هزار نفر در سال می‌رسد گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی کردیم دانشگاه خود را مهیای پذیرش 78 هزار دانشجو ـ معلم تا افق چشم انداز 1404 کند. براین اساس سالانه بالغ بر 34 هزار خروجی برای آموزش و پرورش خواهیم داشت.

مهرمحمدی افزود: برآورد نیاز نیروی انسانی آموزش و پرورش حکایت از آن دارد که این وزارتخانه با موج گسترده نیروهای بازنشسته در آینده مواجه است و نیاز آن بیشتر از برنامه ما برای جذب نیرو است. در هیات امنای دانشگاه این مساله دیده شده و ما برای تربیت نیروی انسانی مابه‌التفاوت نیاز واقعی دانشگاه با ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان ماموریت پیدا کرده‌ایم تا از طریق جلب مشارکت دانشگاه‌های دیگر اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: ماموریت ما تربیت با کیفیت نیروی انسانی است و مدیریت فرآیند تامین نیازهای باقیمانده آموزش و پرورش از طریق مشارکت سایر نهادهای دانشگاهی را دنبال می‌کنیم.

105/109

کد خبر: 685200

وب گردی

وب گردی