3 هزار میلیارد ریال بدهی بیمه به کشاورزان بزودی پرداخت می شود

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال جاری سه هزار میلیارد ریال مصوب شده که تا 10 روز آینده کل بدهی دولت به کشاورزان بابت بدهی بیمه پرداخت شود.

به گزارش ایسکانیوز ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی شهید زاده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان، افزود: در سال گذشته نیز سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی بیمه کشاورزان اختصاص یافت .
وی تصریح کرد: کلید واژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی است زیرا اگر در مسیر تولید مشکلی ایجاد شود، بیمه پشتیبان کشاورز خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان بازار پسته و صادر کنندکان آمادگی داریم اما حمایت ما بستگی به فعالیت این مجموعه ها دارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان کرد: کارهای زیربنایی بانک کشاورزی باسیاست های وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ است.
شهیدزاده یادآور شد: 750 هکتار گلخانه برای استان کرمان در سه فاز 250 هکتاری مصوب شده و تا یک ماه آینده اجرایی می شود و در کنار این با مشتریان خود شرط کرده ایم که باید شرکت بازرگانی برای صادرات این محصولات شکل گیرد که در دست شکل گیری است.
وی گفت: در رابطه با پسته بخشی مربوط به تولید و روش تولید است که نشان می دهد در این بخش باید به سمت سامانه های متناسب با این تولید و روش های نوین در این حوزه حرکت کنیم.
شهیدزاده با بیان اینکه موضوع دیگر در حوزه پسته، موضوع بازار است، گفت: در شرایط کنونی بازار تعیین کننده چگونگی تولید است و با توجه به اقدامات رقبا، باید تلاش کنیم میزان تولید در واحد سطح افزایش و میزان مصرف انرژی کاهش یابد.
وی بر تشکیل ستادی از نیروهای متخصص در حوزه پسته تاکید کرد و گفت: این ستاد می تواند از واحدها و سازمان های دیگر کمک بگیرد تا مشکلات پسته را برطرف کند.

402/602

کد خبر: 685230

وب گردی

وب گردی