آیین عزاداری دهه نخست ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان

آیین عزاداری دهه نخست ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان در ایام محرم همچون سال‌های گذشته همراه با مردم عزادار دارالمومنین، با سیاه پوش کردن دانشگاه برای مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا ابا عبدالله الحسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداخت.

در این مراسم که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و هیآت مذهبی اساتید، کارکنان و دانشجویان و بیسج دانشجویی واحد در مسجد دانشگاه برگزار گردید با تشکیل دسته سینه زنی از مقابل مسجد واحد آغاز و با هدایت به بیرون از دانشگاه و حرکت به سمت میدان شهید هرمزی و با حضور جمع کثیری از مسئولین شهرستان و همچنین تعداد زیادی از اساتید و کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی با شور و حال خاصی برگزار شد.

این مراسم با حضور عزاداران در مسجد واحد تا زمان اقامه نماز ظهر ادامه داشت و پس از اقامه نماز جماعت ظهر حجت الاسلام بت شکن مسئول دفتر فرهنگ واحد تویسرکان ضمن عرض تسلیت و تعزیت شهادت امام حسین(ع) در ارتباط با فلسفه قیام آن امام بزرگوار گفت: عاشورا یک حادثه و اتفاقی عادیی نیست بلکه یک مکتب و جریان ماندگار در تاریخ شیعه و کل جامعه انسانی است و یک روش از زندگی است که ما باید از قیام امام حسین (ع) برای تمام زندگی خود الگو بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وصیت نامه امام (ع) هنگام خروج از مدینه به سمت کوفه اشاره کرد و گفت: آن بزرگوار در وصیت نامه خود به برادرش محمد حنفیه در مورد علت و فلسفه قیامش چنین می نویسد : " حسین بن علی گواهی می دهد که هیچ معبودی جز خداوند نیست؛ اوست خدای یگانه که شریک ندارد. و بدرستی که محمد (ص) ، بنده او و فرستاده اوست که به حق از جانب حق آمده است . و اینکه بهشت و جهنم حق است ، و قیامت فرا می رسد و در آن شکی نیست. و اینکه خداوند تمام کسانی را که در قبرها هستند برمی انگیزاند. من خروج نکردم از برای تفریح و تفرج ؛ و نه از برای استکبار و بلندمنشی، و نه از برای فساد و خرابی ، و نه از برای ظلم و ستم و بیدادگری! بلکه خروج من برای اصلاح امّت جدّم محمّد صلّی الله علیه وآله است. من می خواهم امر به معروف نمایم ، و نهی از منکر کنم؛ و به سیره و سنّت جدّم، و آئین و روش پدرم علی بن أبی طالب علیه السّلام رفتار کنم . پس هر که مرا بپذیرد و به قبولِ حقّ قبول کند، پس خداوند سزاوارتر است به حق. و هر که مرا در این امر رد کند و قبول ننماید، پس من صبر و شکیبائی پیشه می گیرم ، تا آنکه خداوند میان من و میان این جماعت ، حکم به حق فرماید؛ و اوست که از میان حکم کنندگان مورد اختیار است.

در پایان مراسم نیز عزادارن بر سفره ابی عبداله الحسین(ع)حاضر شدند و ناهار را نیز در مسجد صرف کردند.

101

کد خبر: 685269

وب گردی

وب گردی