تصویب دستورالعمل نحوه تردد اتباع افغانستان به عراق در ایام اربعین

به منظور امکان سازی تسهیل تردد زائران اربعین به کشور عراق و پیشگیری از ایجاد ترافیک در برخی از مرزها علی الخصوص مرز مهران، اطلاعات همه زائران می بایست در سامانه سماح ثبت شود.

به گزارش ایسکانیوز، در هفدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که در محل وزارت کشور برگزار شد، دستورالعمل نحوه تردد اتباع افغانستان به عراق در ایام اربعین حسینی به تصویب رسید.

بنا براین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در این خصوص گفت: بر اساس توافقات انجام شده با طرف عراقی در خصوص نحوه تردد اتباع کشور افغانستان در ایام اربعین 1395 و در چارچوب هماهنگی های بین دستگاه های ذیربط، دستور العمل مشخصی در این زمینه تدوین شد که در جلسه هفدهم ستاد به تصویب رسید.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بر اساس این توافق، مقرر شده است که اتباع خارجی مجاز و دارای اقامت قانونی در کشور اجازه تردد به کشور عراق را در ایام اربعین منحصراً از مرز شلمچه داشته باشند، گفت اطلاع رسانی در این خصوص و جزئیات نحوه تردد اتباع افغانستان در ایران که دارای کارت آمایش و یا گذرنامه هستند، از هفته آینده انجام خواهد شد.

عبور و مرور زائرین از مرز سومار مندلی برای امسال منتفی است

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) درخصوص استفاده از مرز سومار- مندلی برای ایام اربعین گفت: با توجه به اینکه دو طرف برای ایجاد زیرساخت ها و تامین امنیت زائران، فرصت کافی برای ایجاد آمادگی های لازم را در اختیار نداشتند، بر اساس بررسی ها و تصمیم ستاد مرکزی اربعین، عبور و مرور از مرز سومار برای مراسم اربعین سال جاری منتفی است.

در جلسه هفدهم ستاد مرکزی اربعین همچنین گزارش کمیته زیر ساخت این ستاد در خصوص آخرین وضعیت آمادگی ها از جمله در خصوص اصلاحات در دست اقدام در راه های ارتباطی استان های خوزستان و ایلام و همچنین زیر ساخت های ارتباطی و خدماتی، ملزومات ساختمانی و زیر بنائی امداد و نجات و خدمات اضطراری ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه هدف ستاد مرکزی اربعین در سال جاری، کاهش نسبی مشکلات در مقایسه با سال گذشته است خاطر نشان کرد: همچنان تأکید ما بر تشویق و ترغیب مردم به حضضور در مراسم اربعین از طریق ثبت نام در " سامانه سماح" (سامانه اعلام شده توسط سازمان حج و زیارت) است و در هر صورت اطلاعات همه زائرین علیرغم دریافت ویزای عراق از طرق مختلف، می بایست توسط زائرین یا شرکت های دخیل در دریافت ویزای عراق، در سامانه سماح وارد شود.

202/201

کد خبر: 685301

وب گردی

وب گردی