انتظار ما از سازمان ملل متحد ایجاد تسهیلات برای کمک به  مردم یمن است

 سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در دیدار با معاون دبیرکل این سازمان، خواستار اقدامات سریع سازمان ملل در ایجاد تسهیلات لازم برای ارسال کمک های انسان دوستانه ایران به مردم یمن شد.

به گزارش ایسکانیوز، به دنبال ارسال نامه روز گذشته دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در خصوص حمله هوایی اخیر ائتلاف سعودی به مجلس ختمی در صنعا و کشته و مجروح شدن صدها غیر نظامی و همچنین اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر کشورمان برای ارسال هواپیمای کمک رسانی به صنعا و انتقال مجروحان این حادثه به تهران، استفان اوبرایان معاون دبیرکل در امور انسان دوستانه روز دوشنبه به منظور پیگیری این مسئله با غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان گفت وگو کرد.


اوبرایان گفت: در حال حاضر بخش عمده کمک های بین المللی برای یمن از طریق ساز و کار ایجاد شده سازمان ملل و با هماهنگی با نیروهای ائتلاف انجام می شود و این سازمان از اینکه بتواند کاری انجام دهد، استقبال می کند.


خوشرو در این گفت و گو، با اشاره به وخامت حال بسیاری از مجروحان حملات روز شنبه عربستان سعودی در یمن و لطمات و ویرانی های وسیع ناشی از این حمله به مراسم ختم در صنعا، بر ضرورت اقدامات فوری تاکید کرد.


وی یادآور شد: بسیاری از مجروحان این حادثه به خدمات پزشکی فوری نیازمند هستند و تاخیر در تامین این خدمات، منجر به افزایش شمار قربانیان این حادثه خواهد شد.


سفیر کشورمان در سازمان ملل افزود: بر همین اساس، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای ارسال کمک های انسان دوستانه شامل کمک های درمانی به مردم یمن و کمک به انتقال مجروحان به ایران اعلام کرده و انتظار ما از سازمان ملل متحد ایجاد تسهیلات در این رابطه است.


اوبرایان نیز اظهار کرد بر اساس تجربه های قبلی، انجام هماهنگی با ائتلاف برای کمک رسانی هوایی بسیار دشوار و پیچیده بوده است.


سخنگوی سازمان ملل نیز امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص نامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بان کی مون گفت : این نامه بدست دبیر کل سازمان ملل رسیده و بان کی مون در حال بررسی آن است.


دوجاریک اضافه کرد دبیرکل سازمان ملل از هرگونه پیشنهادی برای ارسال کمک به یمن به ویژه در شرایطی که منابع مالی برای کمک به یمن بسیار ناچیز است، استقبال می کند.


وی افزود: مسئولان سازمان ملل قصد دارند کمک های انسان دوستانه به یمن بدون مانع انجام شود و شرایط برای درمان و یا انتقال مجروحان به خارج از این کشور فراهم شود اما متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی فراهم نیست.


بر اساس این گزارش، موضوع کمک رسانی به یمن در سطوح مختلف توسط نمایندگی کشورمان با مقامات سازمان ملل در حال پیگیری است.

203/201

کد خبر: 685355

وب گردی

وب گردی