وزارت خارجه افغانستان: اظهارات سناتور پاکستانی دخالت اسلام آباد در افغانستان را آشکار کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اظهارات نماینده نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر را اثبات موضع برحق افغانستان مبنی بر دخالت اسلام آباد در امور داخلی این کشور دانست و بشدت آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز «احمد شکیب مستغنی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: اظهارات سناتور پاکستانی نشان می دهد که اسلام آباد آشکارا در امور داخلی افغانستان مداخله می کند.
«مشاهد حسین» سناتور پاکستانی و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور در امور کشمیر هفته گذشته گفت که تا زمانی که مساله کشمیر حل نشود، صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان افزود که این اظهارات حاکی است که اسلام آباد از تروریست هایی که مردم ما را هدف قرار داده اند و امنیت و ثبات افغانستان را برهم می زنند، پشتیبانی می کند و بر این تروریست ها نفوذ کامل و همه جانبه دارد.
مستغنی افزود که فعالیت های آزادانه گروه های تروریستی مخالف دولت وحدت ملی در پاکستان، نه تنها صلح، ثبات و امنیت افغانستان را تهدید می کند، بلکه صلح و ثبات جهانی را با خطر مواجه خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: با توجه به اینکه جامعه جهانی در کنار افغانستان در مبارزه با گروه های تروریستی هزینه های هنگفتی متحمل شده و قربانیان زیادی داده است، باید فشار بیشتری بر کشور پاکستان وارد کند تا از حمایت تروریست ها دست بکشد.
وی گفت: همان گونه که کشورهای منطقه با اجماع صادقانه در امر مبارزه با تروریسم، نشست «سارک» در اسلام آباد را تحریم کردند، امیدواریم این اظهارات اعتراف آمیز مقامات پاکستانی نیز باعث تقویت اجماع جهانی برای فشار بیشتر بر اسلام آباد شود.
او گفت که وقتی مساله کشمیر به افغانستان پیوند زده می شود، مفهوم آن اعتراف بر راه اندازی جنگ نیابتی و حمایت از گروه های تروریستی است و برخلاف ادعای قبلی مقام های پاکستانی، نشان دهنده نفوذ همه جانبه این کشور بر تروریست ها است و با گذشت هر روز، موضع برحق افغانستان برای کشورهای جهان آشکارتر و پرده ها از روی نمایش های چندگانه پاکستان برداشته می شود.
مستغنی درباره گزارش رسانه های غربی مبنی بر اینکه ملا «هبت الله» رهبر فعلی گروه طالبان در پاکستان تربیت و آموزش دیده است، گفت که تروریست ها در پاکستان آزادانه گشت و گذار کرده و تمامی امکانات در اختیار آنان گذاشته شده است تا با استفاده از این امکانات، مردم افغانستان را هدف حمله قرار دهند.
وی اضافه کرد که دولت افغانستان همواره تاکید دارد که گروه های تروریستی که مردم این کشور را هدف قرار می دهند و امنیت و ثبات را برهم می زنند، در آن سوی مرز «دیورند»، پناه گاه های امن و مراکز آموزش دارند و از آنجا تجهیز و تامین می شوند.
او ادامه داد: اظهارات سناتور پاکستانی این موضوع را تقویت می کند که مرکز و پناهگاه های تروریسم در خارج از افغانستان واقع شده است و جامعه جهانی باید فکری به حال آن بکند.

304/602

کد خبر: 685364

وب گردی

وب گردی