کشف حیات در سیاره ای دیگر/سیاره ای که پس از زمین به آن سفر خواهیم کرد

کشف حیات و زندگی مشابه با زمین در سیاره ای دیگر از آمال فضانوردان بوده که اکنون با کشف سیاره ای جدید به تحقق آن نزدیک تر شدیم.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از ایندیپندنت، یک تیم فضانوردی در آزمایشگاه فضایی Marseille Astrophysics (CNRS) برای اولین بار در ماه آگوست موفق به کشف ردپای سیاره ای به نام Proxima b شدند که به گفته این تیم امکان حیات بشر در آن فراهم است.
گروه CNRS درباره جزئیات بیشتر این سیاره گفت: " پراکسیما بی دارای دریا بوده و حتی احتمال دارد یک سیاره اقیانوسی با پوشش کامل آب باشد."
وجود آب بر روی این سیاره این گمان را برای فضانوردان به وجود آورد که روی این سیاره حیات وجود داشته و احتمالا موجودات دیگری بر روی آن زندگی می کنند.
این سیاره که به زمین شباهت دارد به دور ستاره ای به نام Proxima Centauri می گردد. Proxima Centauri نام نزدیکترین ستاره به خورشید است. گمان می رود که Proxima b در ناحیه ای از ستاره واقع شده که قابلیت سکونت دارد؛ به این معنا که دمای سطحی این سیاره به قدری است که امکان حیات در این سیاره را فراهم می سازد.
به گفته فضانوردان این اولین سیاره ای است که خارج از منظومه شمسی توسط ربات ها از زمین کشف شد و فاصله آن با زمین 4.22 سال نوری است.

602/105

کد خبر: 685379

وب گردی

وب گردی