محله های طهران قدیم رنگ سوگواری گرفت/سیاه پوشی میادین ، معابرو اماکن عمومی در مرکز پایتخت

شهردار منطقه 11 تهران همزمان با ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی؛ به تشریح حال و هوای این روزهای محله های مرکزی پایتخت و اقدامات سیاه پوشی میادین ومعابرپرداخت.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان ضمن توجه به هویت مذهبی ساکنان محله های مرکزی شهر تهران که وجود هیئت های مذهبی و برگزاری آیین سوگواری در آن ها به دوران ناصری و طهران قدیم باز می گردد؛ گفت: با هدف هویت بخشی به سیمای شهر و ایجاد فضای مناسب برای عزاداری؛ از سوی اداره زیبا سازی؛ سیاه پوشی، نصب ریسه و پرچم های مشکی و رنگ آمیزی جداول و المان های شهری در میادین و معابر پر تردد انجام شده است.

او همچنین اقدامات ویژه این منطقه در راستای کاهش آسیب به محیط زیست و تفکیک پسماندهای خشک از مبدأ را در ایام محرم تشریح کرد.

او با یاد آوری این که تولید بیش از حد زباله با استفاده از ظروف یک بار مصرف غیر قابل بازیافت در ایام محرم افزایش می یابد؛ به بیان اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب به محیط زیست و جمع آوری و تفکیک پسماندهای خشک از مبدأ اشاره کرد و گفت : از آن جا که آموزش شهروندی مهم ترین رکن در کاهش آسیب به محیط زیست است و ارتقای آگاهی شهروندان در خصوص مضرات ظروف یک بار مصرف؛ علاوه بر حفظ سلامتی آنان بر میزان ایجاد خطرات زیست محیطی اثرگذار است؛ آموزش بازیافت در مساجد سطح منطقه از سوی اداره بازیافت انجام شده است.

آبادیان همچنین از توزیع مخازن ویژه تفکیک پسماند در مساجد و حسینیه های سطح منطقه، اهدای هدایای ویژه ماه محرم به نماز گزاران شرکت کننده در آموزش بازیافت، آموزش خادمین مساجد جهت جمع آوری پسماند خشک و جمع آوری پسماند خشک در زمان برگزاری مراسم عزاداری خبر داد.

او از شهروندان خواست در ایام عزاداری و نیز تمام مناسبت ها که نیاز به استفاده از ظروف یک بار مصرف دارند؛ از ظروف گیاهی استفاده کنند تا هم سلامتی خود را تضمین کرده و هم به حفاظت از محیط زیست کمک کنند.

105/602

کد خبر: 685380

وب گردی

وب گردی