حجت الاسلام ابراهیمی: نمی توانیم بحثی درباره  امام حسین( ع) بکنیم که سیاست در آن وجود نداشته باشد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:اباعبدالله الحسین   می فرماید من بنا دارم حکومت را از دست غاصبان بگیرم و حکومتی بر مبنای سیره جدم رسول الله و پدرم علی (ع) پایه گذاری کنم بنابراین اگر بنا باشد چنین اقداماتی انجام شود همه آنها  سیاسی است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه اسلام نمی تواند منهای سیاست باشد گفت:امام حسین (ع) علاوه بر اینکه تعالیم عالی اسلام را بیان میکند از سوی دیگر هم هم می گوید"أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ وَ أَنْهی عَنِ المُنْکَرِ وَ أَسیرَ بِسیرَةِ جَدّی وَ أَبی عَلِی بْنِ أَبیطالب."قیام من برای اصلاح در امّت جدّم می باشد، می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیره و روش جدّم و پدرم علی بن ابیطالب عمل کنم. باید سیره به سیره بچرخد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام حسین علیه السلام تاکید دارد که قیام من برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است و اینها روش های سیاسی است ، افزود:فلذا حرکت امام حسین (ع) که اگر بخواهیم اهداف آن را مشخص کنیم احیای اسلام است در همه ابعاد اعم از سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی و حکومتی را در بر می گیرد .

او ادامه داد :بنابراین وقتی می خواهیم جامعه ای را اصلاح کنیم باید با مفاسد برخورد شود و کارهای شایسته مورد استقبال و تشویق قرار گیرد و وقتی جامعه میخواهد اصلاح شود باید همه مباحث فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در نظر بگیریم.

اگر دیانتمان را به درستی بیان کنیم سیاست هم در آن وجود دارد

ابراهیمی با اشاره به قیام کربلا، گفت:اباعبدالله الحسین می فرماید من بنا دارم حکومت را از دست غاصبان بگیرم و حکومتی بر مبنای سیره جدم رسول الله و پدرم علی (ع) پایه گذاری کنم و اگر بنا باشد چنین اقداماتی انجام شود همه آنها سیاسی است.

او با تاکید بر اینکه دین از سیاست جدا نیست و نمی توانیم بحثی درباره امام حسین بکنیم که سیاست در آن وجود نداشته باشد، بیان کرد: احکام دین و شرع در همه ابعاد شامل مباحث سیاسی است و اگر دیانتمان را به درستی بیان کنیم سیاست هم در آن وجود دارد و سیاست بدون دین مانند مسیحیت است که در آنجا وضع و موعضه است و شریعت ندارد اما اسلام شریعت دارد و بدون آن معنا نخواهد داشت .

203

کد خبر: 685421

وب گردی

وب گردی