دیدار پوتین از فرانسه به تعویق افتاد

در پی تشدید اختلاف های روسیه و فرانسه بر سر مساله سوریه، دیدار ولادیمیر پوتین از پاریس که برای 19 اکتبر (28 مهر) برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، روسیه به عنوان متحد نظامی و سیاسی سوریه که بنا به درخواست دولت این کشور همکاری ضد تروریستی انجام می دهند با فرانسه همپیمان ضدسوری آمریکا در این باره اختلاف های شدیدی دارند
یک مقام دولت فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد: سفر رئیس جمهوری روسیه به پاریس برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز سه شنبه به نقل از این مقام فرانسوی که نامش فاش نشده است، نوشت: بامداد امروز تماس تلفنی بین کاخ الیزه و کرملین برقرار شد و طرف فرانسوی پیشنهاد کرد که دیدارهای کاری در الیزه با طرف روسی جز برنامه های با شرکت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برگزار شود.
وی افزود: طرف روسی هم در پاسخ به این پیشنهاد طرف فرانسوی گفت که می خواهد دیدار پوتین که برای 19 اکتبر برنامه ریزی شده است به تعویق افتد.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار «با ژان مارک ارو» همتای فرانسوی خود در مسکو اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه روز 19 ماه اکتبر (28 مهر ماه) از فرانسه دیدار و با فرانسوا اولاند در باره مساله سوریه گفت و گو می کند.
سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به فرانسه در روزهای اخیر در پی تنش میان دو کشور بر سر تصویب قطعنامه ای با موضوع حلب در شورای امنیت، بحث برانگیز شده بود.
این سفر تحت تاثیر وقایع اخیر سوریه و تلاش ناکام فرانسه و روسیه برای تصویب پیش نویس های خود برای قطعنامه آتش بس در شهر حلب سوریه قرار گرفت.
وزارت امور خارجه روسیه پیش از این با انتقاد از مواضع ضدسوری پاریس اعلام کرده بود: کاملا بدیهی است که متن قطعنامه پیشنهادی فرانسه به شورای امنیت با تحریک آمریکا ارائه شده بود.
وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود یادآوری کرده است: در متن پیش نویس ارائه شده تمام مسئولیت تشدید تنش ها در سوریه بر عهده دولت این کشور گذاشته شده بود و در همین حال تلاش می شد، پرواز هواپیماهای نظامی در منطقه حلب ممنوع شود و بدین وسیله از گروههای تروریستی جبهه النصره و معارض دفاع کرده بود.
مسکو و دمشق بارها اعلام کردند که پناهگاه های تروریست ها در حلب را که موجب تضعیف توافقنامه توقف خصومت ها شده است، هدف قرار می دهند.
بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی-عربی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروههای مختلف تروریستی با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور و همچنین عراق را در پی داشته است.
سفر به تعویق افتاده پوتین به فرانسه از مدت ها قبل و برای حضور وی در مراسم گشایش «مرکز فرهنگی و مذهبی ارتدوکس روس» در پاریس برنامه ریزی شده بود.

304

کد خبر: 685437

وب گردی

وب گردی