ویزای زائران اربعین توسط پست صادر می‌شود/ دفاتر فعال پست آماده خدمت رسانی به زائران کربلا

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: ویزای زائران عتبات عالیات در 5 استان مرزی به شکل پایلوت به وسیله شرکت ملی پست صادر می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران حسین مهری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ارائه سرویس دهی شرکت ملی پست به زائران عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین گفت:شرکت ملی پست در رابطه با تحویل ویزا به زائران کربلای معلی و عتبات عالیات مذاکراتی را با طرف عراقی انجام داده تا در این راستا دو کشور همکاری های لازم را به عمل آورند.

او افزود: در همین راستا و به پیشنهاد طرف عراقی برای کاهش حجم کاری و عدم فشار روی شهروندان و زائران برای دریافت ویزا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با سفیر عراق در ایران مذاکراتی را داشته اند تا انجام امور مربوط به دریافت و تهیه ویزا به وسیله شرکت ملی پست انجام شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: تقریباً تمام استان های مرزی کشور درگیر موضوع تهیه ویزا برای زائران کربلای معلی و عتبات عالیات در ایام محرم و به ویژه اربعین هستند و با توجه به دانش وتجربه ای که شرکت ملی پست دارد کلیه مستندات لازم از زائران دریافت و در پایان ویزای آن ها صادر می شود.

مهری در ادامه با اشاره به اینکه تحویل ویزا به زائران در استان های مرزی خوزستان، ایلام، کرمانشاه و استان لرستان که به تازگی آغاز به کار کرده است ، انجام می شود، گفت:در حال حاضر این کار به شکل پایلوت در سطح 5 استان مرزی کشور انجام می شود و امیدواریم در سال آینده در استان های دیگر نیز گسترش پیدا کند تا زائران برای دریافت ویزای خود با مشکلی رو به رو نشوند.

او در رابطه با ارسال کالاها و مرسولات زائران افزود: شرکت ملی پست ایران برای جابجایی و انتقال و ارسال اقلام و کالاهای زائران اعلام آمادگی کرده و ایستگاه های صلواتی را بدین منظور احداث کرده است .

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عدم استقبال زائران از اعلام آمادگی شرکت پست برای جابجایی اقلام آن ها در اربعین سال گذشته، گفت: معمولاً زائرانی که در ایام محرم و اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات سفر می کنند برای حرکت راحت تر خود در مسیرهای مربوطه حداقل وسیله را با خود به همراه دارند.

مهری تاکیدکرد: شرکت ملی پست در حال حاضر آماده است تا به زائران اربعین حسینی برای دریافت ویزا و یا ارسال کالاهای آن ها خدمات مناسبی را ارائه دهد و شهروندان می توانند برای انجام امور پستی خود به دفاتر پستی فعال شرکت پست مراجعه کنند.


105105

کد خبر: 685439

وب گردی

وب گردی