جزئیات ثبت نام اتباع خارجی در بیمه سلامت

قرارداد پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد منعقد شده و اتباع خارجی واجد شرایط می‌توانند از آن بهره مند شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مدت این قرار داد پنج ماهه است و تا ششم اسفند ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد. بنابراین پایان اعتبار دفاتر بیمه‌ای تمامی بیمه شدگان یکسان خواهد بود به نحوی که بیمه شدگان تا پایان مدت قرارداد، امکان بهرمندی از خدمات سلامت را خواهند داشت.

اتباع خارجی که قبل از دریافت دفترچه در مراکز موجود در تفاهنامه بستری شده اند، می توانند از تاریخ شروع قرار داد هزینه های بستری خود را از طریق صدور معرفی نامه بیمارستانی یا به صورت خسارت متفرقه دریافت کنند.

لازم به ذکر است؛ بر اساس تفاهمنامه مذکور کلیه اتباع خارجی می‌توانند در این طرح ثبت نام کرده و با رعایت شرط خانوار منطبق با لیست وزارت کشور در قالب صندوق سایر اقشار از بسته بیمه سلامت پایه با دریافت خدمات بستری ـ بستری موقت و سرپایی در بیمارستانهای دولتی بهره مند شوند.

اتباع خارجی به لحاظ پوشش بیمه‌ای به گروه بیماران خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم می شوند که حق سرانه گروه اتباع بیگانه بیمار خاص و خانواده آنان و آسیب پذیر جمعا به تعداد 142 هزار نفر راسا توسط کمیساریا پرداخت می شود.


همچنین اتباع بیگانه غیر آسیب پذیر در قالب صندوق (سایر اقشار ) تحت پوشش بیمه قرار گرفته و لیکن در این راستا متقاضی راسا مسئول پرداخت حق بیمه سرانه با رعایت شرط خانوار است. متقاضیان دفترچه بیمه اتباع خارجی بدون استثناء ملزم به ارائه کارت آمایش یا معرفی نامه از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خواهند بود.


گفتنی است؛ در صورت مراجعه اتباع غیر آسیب پذیر به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و عدم وجود مشخصات وی و خانواده همراه در فایل ارائه شده از سوی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی، در صورت ارائه معرفی نامه از اداره امور اتباع فرمانداری محل سکونت می‌توانند تحت پوشش قرار می گیرند.

105105

کد خبر: 685577

وب گردی

وب گردی