میرزایی نکو: سیاست‌ورزی و عزاداری هریک در جایگاه خود انجام شود

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید سیاست‌ورزی و عزاداری در جایگاه خود انجام شود؛ لذا جای سیاست‌ورزی در احزاب است و جای مذهب و تعالی دینی در هیات‌ها و مراسم های مذهبی است.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم میرزایی نکو خاطر نشان کرد: مهمترین رکن قیام امام حسین(ع) و عزداری‌های حسینی دوری از خود پرستی و خودخواهی و حرکت به سمت خداپرستی و رضایت الهی است و هر چقدر از این اصل فاصله بگیریم از اصالت این مراسم نیز دور می‌شویم و باید توجه کنیم که همه باید به یک ریسمان که آن هم حبل‌الله است چنگ بزنیم.

وی افزود نهضت حسینی حامل پیام ادب، اخلاق، آزادگی و فداکردن خود برای خداست و در مراسم‌ نیز باید همین پیام‌ها منتقل شود و قطعا فضا برای طرح ایده‌ها و غرض‌های شخصی وجود ندارد و کسی نباید منبر و جایگاه عزاداری اباعبدالله(ع) را صرف چیزی غیر از پیام عاشورا کند.

وی تصریح کرد: اگر احزاب تقویت شود و فضا برای بیان اغراض و امیال سیاسی در این جایگاه‌ها محیا شود دیگر حسینیه‌ها و تکیه‌ها تریبون سیاسی نخواهد شد و شاهد شنیدن برخی صحبت‌ها و الفاظ از بلندگوی هیئت‌ها نخواهیم بود.

این عضو کمیسیون شوراها در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: باید توجه داشت اصالت و ریشه مراسم‌های مذهبی با قلیل، اشتباهات و صحبت های ناثواب و خادمان اصلی امام حسین(ع) و دستگاه اباعبدالله(ع) در طول تاریخ مسیر خود را تغییر نخواهند داد و قطعا افراد خالص و متعهد بیشتر از کسانی هستند که برخی رفتارها را در مراسم های مذهبی انجام می‌دهند. البته این انحرافات نیز بیشتر در تهران وجود دارد و خلوص و صداقت در شهرستان ها و روستاها موج می‌زند.

202

کد خبر: 685591

وب گردی

وب گردی