روند روبه رشد کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی

به تازگی جدیدترین گمانه زنی مربوط به فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ از سوی موسسه تحلیلی «Gartner» منتشر شده و با نگاهی بر همین آمار، می توان کاهش ۵.۷ درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته را مشاهده کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اینطور که Gartner گزارش می دهد، در این دوره سه ماهه تعداد ۶۸.۹ میلیون کامپیوتر شخصی به فروش رسیده اند و برای هشتمین دوره سه ماهه پیاپی، تقاضا برای PC با کاهش رو به رو بوده و موسسه مذکور می نویسد که این بازه زمانی ۲۴ ماهه، طولانی ترین دوره تنزل تقاضا در تاریخ این محصولات بوده است.

Gartner می نویسد: «PC دیگر یک دستگاه اولویت دار برای کاربران نیست و به همین دلیل، آنها نیازی به آپدیت کردن مداوم آن نمی بینند. گاهی برخی افراد اصلا به آپدیت کامپیوتر شخصی خود فکر هم نمی کنند.»

در بیشتر موارد، موبایل برای یک کاربر از اولویت برخوردار است. موبایل ها در حال حاضر به قدری قدرتمند شده اند که می توانند در انجام برخی از امور ساده، پا به پای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ پیش رفته و آنها را با سادگی بیشتری انجام دهد. این در حالیست که تبلت ها هم این روزها قدرتمندتر و پویاتر از هر زمان دیگر شده اند.

همانگونه که در لیست فوق مشاهده می کنید، لنوو با کاهش تقاضای تک درصدی مواجه بوده در حالی که اچ پی، دل و ایسوس موفق شده اند افزایش فروش بسیار کمی داشته باشند. در این بین اپل و ایسر با کاهش تقاضای دو رقمی مواجه شده اند.

به نظر نمی رسد که به طور کلی، راه برگشتی برای بازار کامپیوترهای شخصی قابل تصور باشد. البته این بازار از سال گذشته در حال مشاهده دگرش بزرگی است و این روزها بیشتر سازندگان کامپیوترهای رومیزی، همانگونه که مایکروسافت تمایل دارد به ساخت کامپیوترهای هیبریدی روی آورده اند.

در این میان گارتنر اشاره می کند که کروم بوک های گوگل را در آمار خود به عنوان کامپیوتر شخصی به شمار نیاورده اما این محصولات با افزایش تقاضا رو به رو بوده اند.

105/101

منبع: زومیت

کد خبر: 685626

وب گردی

وب گردی