نگاه متفاوت به فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزان

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش نگاه متفاوتی به روند کار پژوهشی در دانش آموزان ایجاد می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمود امانی مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش وپرورش در خصوص تغییر نگرش به روند فعالیت های پژوهشی در دانش آموزان بیان کرد: در ترسیم مسیر یادگیری باید به گونه ای عمل شود تا دانش آموزان در موقعیت تولید مفهوم قرار گیرند.

وی اظهار داشت: معلمانی که دانش آموزان را به سمت فعالیت های گروهی، ارائه سمینار و تقسیم محتوای کتاب برای تبیین مسائل آموزشی هدایت می کنند، به طور عمیقی به بهبود جریان کتابخوانی و روحیه پژوهشگری کمک می کنند.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید منبع شناسی و چگونگی کارکرد آن برای دانش آموزان تبیین شود، عنوان کرد: این امر موجب آشنایی هرچه بیشتر با مفهوم پژوهش می شود.

امانی افزود: کتاب تفکر وسوادرسانه‌ای و همچنین کتاب‌های راهنمای معلم چگونگی نوع پژوهش را مورد توجه قرار می دهند.

وی تاکید کرد: درآموزش و پرورش تعریف متفاوتی از تحقیق و پژوهش برای دانش آموز ارائه می شود و تجلی آن را می توان در جشنواره های جابربن حیان و نوجوان خوارزمی مشاهده کرد.

امانی یادآور شد: باید در آموزش عالی هم این فضا شکل گیرد و کارهای پژوهشی به شکل گسترده تر و با کیفیت تری ارائه شود.

102/101

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 685713

وب گردی

وب گردی