هند یک محموله بزرگ نفت از ایران دریافت کرد

هند برای تامین منابع ذخیره‌سازی اضطراری، نخستین محموله نفت ایران را در یک ابر نفتکش دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور (ام آر پی ال) روز چهارشنبه (٢١ مهرماه) در وبگاه خود اعلام کرد: نخستین محموله نفت ایران را برای پرکردن بخشی از منابع ذخیره سازی راهبردی هند در جنوب این کشور در یک ابرنفتکش (VLCC) دریافت کرده است.

ام آر پی ال این محموله ٢ میلیون بشکه ای نفت ایران را در ابرنفتکش وی ال سی سی دینو، دریافت کرده است.

دهلی نو قصد دارد نیمی از ظرفیت این منبع ذخیره سازی نفت خام را با ٦ میلیون بشکه نفت دریافتی از ایران تامین کند و همچنان به مذاکره با امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پر کردن بقیه ظرفیت آن ادامه می دهد.

به گفته منابع دارای آگاهی مستقیم از این موضوع، قرار است دومین محموله نفت خام خریداری شده از ایران که توسط شرکت بهارات پترولیوم تهیه شده، حدود ٢٥ اکتبر (چهارم آذرماه) وارد هند شود.

هند که با توجه با تامین کردن ٨٠ درصد از نفت مصرفی خود از محل واردات، قصد دارد سپری در برابر خطرات امنیت انرژی ایجاد کند، ذخیره سازی‌های اضطراری در منابع گسترده زیرزمینی در سه مکان در جنوب این کشور با ظرفیت کل ٣٦ میلیون و ٨٧٠ هزار بشکه نفت خام ایجاد کرده است که برای تامین تقاضای نزدیک به ٢ هفته این کشور کفایت می کند.

بر این اساس، مصرف روزانه نفت هند حدود ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه است.

سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران را در ماه ژوئیه دو میلیون و ٧٤٠ هزار بشکه در روز و سهم میعانات گازی از این مقدار را ٦٠٠ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

604/602

کد خبر: 685788

وب گردی

وب گردی