جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به اسکورسیزی‌ و کوروساوا رسید

جشنواره فیلم توکیو اعلام کرد در این دوره از مارتین اسکورسیزی و کیوشی کوروساوا تجلیل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین دیلی، مارتین اسکورسیزی و کیوشی کوروساوا کارگردان ژاپنی با دریافت جایزه سامورایی در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که از ۲۵ اکتبر تا ۳ نوامبر (۴ تا ۱۳ آبان) برگزار می‌شود، سومین جایزه سامورایی خود را به این دو کارگردان اهدا می‌کند.

این جایزه سالانه به کارگردان‌های کهنه‌کار با یک عمر دستاورد هنری‌ اهدا می‌شود که در طول دوره کاری‌شان فیلم‌هایی متفاوت ساخته‌اند و با آنها سینما را به حوزه‌های جدید برده‌اند. تیم برتون و جان وو برندگان دوره پیش این جایزه بودند.

این در حالی است که اسکورسیزی در بیست‌ونهمین دوره این جشنواره حضور نخواهد داشت. جدیدترین پروژه او با عنوان «سکوت» بر مبنای رمانی نوشته شوساکو اندو نویسنده ژاپنی ساخته شده و داستان آن در ژاپن می‌گذرد.

اسکورسیزی از ۲۷ سال پیش به ساخت این پروژه فکر می‌کرد و حالا این فیلم قرار است در ماه نوامبر در آمریکا اکران شود تا بتواند در رقابت اسکار حضور داشته باشد و سپس در سال ۲۰۱۷ در ژاپن به نمایش درمی‌آید.

کوراساوا کارگردان مشهور ژاپنی جایزه‌اش را ۳ نوامبر دریافت می‌کند و در سخنانی که به مناسبت دریافت جایزه‌اش ادا می‌کند نگاهی هم به دوره طولانی کاری‌اش خواهد داشت. مروری بر فهرست فیلم‌هایی که وی کارگردانی کرده در برنامه‌های امسال این جشنواره جای دارد. او از سال ۱۹۹۷ با فیلم کلاسیک «درمان» کارش را شروع کرد و فیلم اخیر او «سفری به ساحل» سال ۲۰۱۵ اکران شد و جایزه ویژه هیات داورن را از بخش نوعی نگاه شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم کن دریافت کرد.

504

کد خبر: 685815

وب گردی

وب گردی