پیروانی: اینقدر نگوییم چرا لیگ تعطیل می‌شود/ آقای روحانی شخصا ورود کند

مدیر تیم ملی فوتبال ایران از مسئولان ارشد دولت خواست برای صعود این تیم به جام جهانی و موفقیت در روسیه به حمایت از این تیم بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز، افشین پیروانی امروز (پنج‌شنبه) در گفتگو با رادیو ورزش درباره روند رو به رشد تیم ملی ایران از بازی با قطر تا دیدار مقابل کره جنوبی اظهار داشت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. دیدار برابر قطر اولین بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی بود و نام جام جهانی به خودی خود سنگینی ایجاد می‌کند. شما می‌بینید وقتی که لیگ شروع می‌شود، مربیان و کارشناسان می‌گویند در بازی‌های اول نباید انتظار زیادی داشت. کادر فنی تیم ملی به خوبی قطر را آنالیز کرده بود اما به خاطر اینکه این تیم مثل تیم ایران بازی‌های دوستانه خود را پشت درهای بسته برگزار کرده بود شاید شناخت کامل با تمام جزئیات به وجود نیامده بود.

وی افزود: البته قطر با تیم‌هایی مثل اردن، عراق و یک تیم باشگاهی از اسپانیا بازی کرده بود ولی ما نتوانسته بودیم بازی‌های خوبی برگزار کنیم و تنها پیش از دیدار برابر قطر در ایتالیا اردو زده بودیم. ضمن اینکه تیم ایران مثل تیم‌های ژاپن و کره جنوبی در حال تغییر نسل است. من پیش از دیدار برابر کره جنوبی در رختکن، زمانی که با کی‌روش تنها بودیم از او پرسیدم که این تیم بهتر است یا تیم 4 سال قبل که او گفت تیم فعلی بهتر است اما بین این دو تیم یک تفاوت وجود دارد و آن اینکه تیم چهار سال پیش تجربه داشت. شما می‌بینید اکنون در تیم ملی ما بازیکنانی به صورت فیکس بازی می‌کنند که بعضاً 4، 5، 6 و 10 بازی ملی دارند و این بازیکنان نیاز به تجربه خواهند داشت. مطمئناً اگر تیم ملی می‌خواهد در جام جهانی تیم خوبی باشد به بازی نیاز دارد.

پیروانی نظم و انضباط را یکی از ویژگی‌های اصلی تیم فعلی عنوان کرد و گفت: من خودم بازیکن، مربی و سرمربی بوده‌ام و اکنون هم مدیر هستم. در جام جهانی 98 هم بازی کرده‌ام و مطمئناً اگر آن تیم کمی نظم داشت به مرحله بعد می‌رفت. من و کی‌روش هر روز با هم جلسه داریم و او می‌گوید مسائل داخل زمین با من و از شما می‌خواهم بیرون از زمین به من کمک کنید. مطمئناً ما کار سختی در ادامه خواهیم داشت. این اولین مصاحبه من در این مدت است و صحبت‌های زیادی دارم اما اولین تقاضای من این است که هیچ کس فکر نکند کار ما تمام شده است.

وی ادامه داد: ما هنوز به حمایت نیاز داریم. من همیشه می‌گویم هواداران یار ثابت ما هستند و نه یار ذخیره یا دوازدهم‌مان. بعد از بازی با کره جنوبی، اشک را می‌شد در چشم همه بازیکنان دید. هم به خاطر پیروزی برابر کره جنوبی و هم به خاطر اتفاقاتی که روی سکوها رقم خورد و هواداران با لباس‌های سیاه و شعارهای مذهبی از تیم ملی حمایت کردند. آنها صددرصد به ما روحیه دادند. کی‌روش بعد از بازی از ما خواست تا عکس‌هایی که یک طرف آن پرچم ایران و یک طرف پرچم "یا اباالفضل" و "یا حسین" در دستان مردم بود را برایش تهیه کنیم چون یکی از رسانه‌های پرتغالی این تصاویر زیبا را برای پوشش در این کشور خواسته است. به نظرم نقطه قوت این بازی زمانی بود که همزمان با پخش سرود ایران، این پرچم‌ها روبه‌روی نیمکت باز شد و شرایط روحی بسیار خوبی را در بین بازیکنان به وجود آورد. من از هواداران و تماشاگران می‌خواهم که همچنان از تیم ملی حمایت کنند و بدانند که یار اصلی ما هستند.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه این تیم برای بازی‌های آینده سخت کار می‌کند، خاطرنشان کرد: تعدادی از دوستان انتقاد می‌کنند که چرا من از کی‌روش حمایت می‌کنم و حتی رودررو این انتقاد را مطرح کردند اما جواب من به آنها این بود که من با مربیان بزرگی مثل ایویچ، بلاژویچ، استانکو، بونفرر و برانکو کار کرده‌ام اما به خداوندی خدا کی‌روش بسیار خوب کار می‌کند و برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کند و تنها کمبودهایی که ما داریم باعث شده یکسری اختلاف سلیقه به وجود بیاید. باید این را بدانیم افتخار دومین صعود پیاپی به جام جهانی برای همه ایرانی‌هاست و تقاضا دارم که همه دست به دست هم بدهیم و از تیم ملی حمایت کنیم و اینقدر نگوییم که چرا لیگ تعطیل می‌شود. البته من به مربیان حق می‌دهم که لیگ تعطیل نشود اما اگر لیگ به موقع شروع شود و به پایان برسد اما خدای ناکرده تیم ملی به جام جهانی نرود فکر نمی‌کنم مربیان و باشگاه‌ها هم خودشان راضی باشند.

پیروانی با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای ادامه کار گفت: هدفگذاری تیم ملی کسب نتایج خوب است. ان‌شاءالله تیم ملی با حمایت‌ها و برنامه‌ریزی خوب به جام جهانی برود. باید این را هم بگویم که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به تنهایی نمی‌توانند از تیم ملی حمایت کنند. من شخصاً از آقای رئیس جمهور به عنوان شخصی ورزشی و همینطور آقای دکتر جهانگیری تقاضا دارم شخصاً به موضوع حمایت از تیم ملی ورود کنند چون این تیم به حمایت نیاز دارد چرا که صعود به جام جهانی و سپس صعود به مرحله بعد نیاز به حمایت بیشتری دارد.

وی درباره برنامه بعدی تیم ملی فوتبال ایران گفت: پیش از دیدار برابر سوریه یک «فیفا دی» داریم که اکثر تیم‌ها برنامه‌شان را از قبل برای این روز پر کرده بودند اما با تلاش‌های زیاد توانستیم بازی با تایلند را قطعی کنیم. همانطور که گفتم تیم ما جوان است و به بازی نیاز دارد و به همین خاطر 5 روز قبل از دیدار برابر سوریه به مصاف تایلند می‌رویم و بعد از آن به مالزی سفر خواهیم کرد تا یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های‌مان را در این مرحله انجام دهیم.

مدیر تیم ملی با اشاره به نیاز تیم ملی به زمین تمرین تأکید کرد: سرمربی تیم ملی برای بررسی شرایط تمرینی و امکانات تایلند، شب گذشته به این کشور سفر کرد تا تصمیم بگیریم که یک هفته اردوی‌مان را در کجا برگزار کنیم. اکنون دغدغه اصلی ما زمین تمرین است. زمین شماره یک کمپ وضعیت خوبی ندارد و هر تیمی در آن تمرین می‌کند گلایه دارد. همانطور که می‌دانید بازی ایران برابر سوریه 60 کیلومتر دورتر از کوالالامپور است و بنابراین با توجه به حساسیت کار باید تمامی شرایط مورد بررسی قرار می‌گرفت.

پیروانی زمان آغاز اردوی بعدی تیم ملی را یازدهم آبان اعلام کرد و گفت: دنبال این هستیم زمین خوبی را برای شروع اردو پیدا کنیم. من باید در اینجا از مسئولان پژوهشگاه نفت تشکر کنم که در این مدت کمال همکاری را با ما داشتند. البته یکسری خبرهایی شنیدیم که ممکن است زمین تمرین نفت را با تغییر کاربری به منطقه باستانی و پژوهشگاه تبدیل کنند که از همین جا از دکتر زنگنه خواهش می‌کنم که درست است این زمین ابعاد کوچکی دارد اما این زمین را از ما نگیرند چون مسئولان مجموعه با جان و دل به ما کمک می‌کنند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا زمین دانشگاه تهران نمی‌تواند برای تیم ملی مفید باشد، تصریح کرد: همکاران سری قبل از این زمین بازدید کردند اما امکاناتش خوب نبود اما بار دیگر از این زمین بازدید می‌کنیم تا اگر شرایطش خوب بود، آنجا را هم برای استفاده مورد بررسی قرار دهیم.

604

کد خبر: 685827

وب گردی

وب گردی