موسس لابی سعودی در آمریکا خواستار همپیمانی کامل ریاض وتل آویو شد

« سلمان الانصاری» موسس لابی سعودی در آمریکا خواستار « گسترش همکاری و همپیمانی کامل سعودی و اسرائیل» شد و آن را «فرصتی تاریخی برای مرحله ای جدید از صلح و شکوفائی» خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری العهد روز پنجشنبه نوشت، الانصاری در مقاله ای که در نشریه « هیل» منتشر شده است، افزود: اسرائیل در موقعیت منحصر به فردی قرار داد که به آن اجازه می دهد با کمک همسایه اش در سال های آینده برای توسعه اقتصادی اقدام کنند.
وی افزود:اسرائیل در زمینه فناوری استخراج معدن و مدیریت منابع آب پیشرفته است و این دو فناوری برای سعودی بسیار اهمیت دارد.
موسس لابی سعودی در آمریکا ادعا کرد که«سعودی و اسرائیل می توانند دو ستون جدید ثبات در منطقه باشند و صلح و توسعه را در خاورمیانه تقویت کنند».
الانصاری با بیان اینکه در ماه های گذشته در لهجه گفت وگوی بین رژیم های سعودی وصهیونیستی تغییراتی صورت گرفته است به آنها تاکید کرد که « نباید فرصت تحقق اهداف دو جانبه را از دست بدهید».
درهمین حال پایگاه صهیونیستی « تایمز اسرائیل» نوشت که « عادی سازی روابط بین سعودی و اسرائیل هنوز به طور کامل علنی نشده اما دو طرف به گفت وگوهای محرمانه در خصوص امور مربوط به امنیت منطقه و بهبود روابط رو به گسترش خود ادامه می دهند».
این پایگاه صهیونیستی افزود: امضای توافق هسته ای بین ایران و شش کشور بزرگ جهان در سال گذشته شانس بهبود روابط سعودی و اسرائیل را افزایش داد به ویژه اینکه ریاض بعداز این توافق نگران جایگاه خود در منطقه شده است.
این پایگاه صهیونیستی اضافه کرد: رسانه های سعودی ماه اوت گذشته به دشمنان ما بشدت حمله کردند و این اقدام با هدف آماده سازی افکارعمومی در سعودی برای تعمیق روابط آن با اسرائیل صورت گرفت.

206

کد خبر: 685844

وب گردی

وب گردی