محسن علوی: جناح‌های سیاسی با پرهیز از دوقطبی‌گری بر حل مشکلات کشور تمرکز کنند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضربه خوردن اخلاق اسلامی و دو قطبی شدن جامعه را به عنوان دو نقد جدی به دوره دولت قبل دانست و اظهار کرد: اکنون و با گذشت این دوران لازم است تمام جناح‌های سیاسی با درک صحیح از شرایط کشور و با پرهیز از دوقطبی‌گری تمام سعی و همت خود را در جهت حل مشکلات معیشتی مردم به کار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سید محسن علوی بیان اینکه درباره بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه در رابطه با ورود آقای احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری و سخنان و رهنمودهای اخیر ایشان چند نکته مهم وجود دارد، گفت: از آن جایی که دوران ریاست جمهوری تشکیل دهنده تاریخ انقلاب اسلامی است، اگر قرار باشد تمام این دوره‌ها زیر سوال برده شود در واقع انقلاب زیر سوال می‌رود. بنابراین اگر نقدی به عملکرد دوره‌ای هم هست نباید تنها با نگاه به نیمه خالی لیوان و تاریک‌نمایی باشد. با همین نگاه قطعا دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد توام با خدمات ارزنده‌ای به کشور و نظام است که جای تقدیر و تشکر دارد؛ در عین حال نقدها و کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید از آنها درس گرفته و سعی در اصلاح نواقص گذشته کرد.

وی با تاکید بر اینکه ضربه خوردن به اخلاق اسلامی و دو قطبی شدن جامعه دو نقد جدی به دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد است، افزود: با نگاهی به شرایط داخلی و بین‌المللی کشور و بررسی تهدیدات داخلی و خارجی، بی‌شک خاکریزهای جنگ نرم اقتصادی که غرب به سرکردگی آمریکا علیه مردم مظلوم ما به راه انداخته را می‌توان دید. در این جنگ ویرانگر صدای انفجار و گلوله و بوی باروت و آتش سوزی به گوش و مشام نمی‌رسد بلکه تنها صدای دردناک خرد شدن استخوان‌های مردم تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی شنیده می‌شود .

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن به دنبال بد شدن شرایط اقتصادی و ایجاد نارضایتی از نظام اسلامی است، گفت: امروز درگیر یک جنگ تمام عیاریم که الحمدلله با درایت و تدابیر مقام معظم رهبری و نیروهای دلسوز انقلاب در لباس رزم اقتصادی و سیاسی و با استراتژی دفاعی اقتصاد مقاومتی در حال دفاع از حریم انقلاب و اسلام هستیم .

علوی همچنین با تاکید بر اینکه ایثار و فداکاری ملت رشید ایران در سایه وحدت و به رهبری امام امت با استعانت خداوند متعال باعث پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد، اظهار کرد: امروز نیز در این جنگ اقتصادی رمز پیروزی، وحدت، انسجام ملی و دوری از تشتت و اختلافات داخلی است. در همین راستا مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) فرمودند از سخنانی که باعث دودستگی و دوقطبی‌گری در جامعه می‌شود خودداری کنید و بگذارید دشمن احساس کند ما در کشور متحد و یکپارچه هستیم. ایشان همچنین با تاکید بر انقلابی‌گری به جای دعوای جناح‌های سیاسی بر اخوت و برادری بین نیروهای انقلابی تاکید داشتند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تمام جناح‌های سیاسی با درک صحیح از شرایط کشور با پرهیز از دوقطبی‌گری و با حفظ وحدت، یکپارچگی و احیای اخلاق اسلامی تمام سعی و همت خود را در جهت حل مشکلات معیشتی مردم به خصوص جوانان این کشور به عنوان وارثان انقلاب به کار گیرند.

204201

کد خبر: 685848

وب گردی

وب گردی