سامانه بارشی از فردا به کشور وارد می شود/احتمال آبگرفتگی معابر در6 استان

سازمان هواشناسی اعلام کرد:یک سامانه بارشی در روز شنبه وارد کشور خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی در روز شنبه به کشور است که فعالیت آن در این روز به شکل بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، و از اواخر وقت در گلستان پیش بینی می شود.

فعالیت این سامانه در روز یکشنبه به شکل بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود.انتظار می رود در روز دوشنبه مجددا بر میزان بارش و وزش باد در سواحل دریای خزر افزوده شود که در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش از اواخر شنبه تا دوشنبه با توجه به مواج بودن دریا و اینکه بارش بر روی مناطق ساحلی و بر روی دریای خزر از شدت بیشتری برخوردار است هنگام تردد قایق های سبک احتیاط لازم به عمل آورده شود.
همچنین دمای هوا روز جمعه در سواحل شمالی و شنبه در شمال شرق بین 4 تا 8 درجه افزایش یافته و سپس از شنبه تا چهارشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و از یکشنبه تا چهارشنبه در شمال شرق بین 8 تا 12 درجه و در دامنه های جنوبی البرز بین 4 تا 6 درجه کاهش خواهد یافت.

106

کد خبر: 685903

وب گردی

وب گردی