ترکیه 10 هزار تن ریل آهن به ایران صادر کرد

اوغور یلماز مدیر عامل کارخانجات آهن و فولاد کارادنیز (کاردمیر) ترکیه اعلام کرد که این کارخانه در چارچوب توافق صادرات 140 هزار تن ریل راه آهن به ایران، تاکنون 10 هزار تن از این ریل ها را به ایران صادر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، یلماز که در کارابوک با خبرنگاران گفت و گو می کرد، گفت: اولین بخش از تولید ریل برای صادرات به ایران که 40 هزار تن است، به پایان رسیده و تاکنون برابر 10 هزار تن آن به ایران منتقل شده است.
خبرگزاری آناتولی که این خبر را مخابره کرده، به نقل از یلماز گزارش داد، ارزش بیش از 140 هزار تن خط آهن که قرار است به ایران صادر شود، بالغ بر 80 میلیون یورو خواهد بود.
وی افزود: با توجه به اینکه ایران تاکنون در مجموع 600 هزار تن ریل آهن استفاده کرده است، اهمیت قرارداد بین دو طرف در خصوص صادرات 140 هزار تن ریل آهن به ایران، زیاد است.
بینالی یلدریم وزیر حمل و نقل و دریانوردی و ارتباطات، وقت و نخست وزیر فعلی ترکیه در اوایل سال جاری از توافق با ایران در خصوص صادرات ریل آهن و خرید نفت خام به ارزش 80 میلیون یورو خبر داده بود.
دو طرف بعداز مذاکرات طولانی در خصوص فروش ریل آهن از ترکیه و فروش نفت از سوی ایران به توافق رسیده اند و قرار است ترکیه در مجموع 140 هزار تن ریل به ایران فروخته و در مقابل شرکت سهامی پالایشگاههای نفت ترکیه معادل ارزش ریلی که با ایران به توافق رسیده است، از کشورمان نفت خام خریداری کند.
براساس همین توافق ترکیه طی 14 ماه و هر ماه به میزان 10 هزار تن ریل آهن به ایران صادر خواهد کرد.
کارخانه ذوب آهن کاردمیر در کارابوک در بخش مرکزی سواحل دریای سیاه ترکیه قرار دارد و دارای سابقه همکاری طولانی با ایران در صدور خطوط ریل آهن می باشد.
ایران پیشتر از این کارخانه 60 هزار تن ریل خریداری کرده است.

206

کد خبر: 685957

وب گردی

وب گردی