تعداد کودکان قربانیِ سلاح گرم در آمریکا از آمار رسمی بیشتر است

آمار رسمی اعلام شده در آمریکا، تعداد واقعی کودکان کشته شده بر اثر شلیک گلوله را کمتر نشان می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نمونه آن حادثه تلخی است که برای کودکی چهار ساله به نام "برایسون میس هرناندز" پیش آمد. او در خانه پدربزرگ و مادربزرگ خود با تفنگی که زیر تخت پیدا کرده به طور تصادفی به سر خود شلیک می‌کند.

نیمه شب از بیمارستان به مادر برایسون زنگ می‌زنند. او می گوید: به من گفت خانم، به بچه شما شلیک شده. من باور نمی کنم. جایش امن بود. پیش پدربزرگ و مادربزرگ. چطور به او شلیک شده؟!

در متل "لوینگستون" در ایالت لویزیانا نیز "کامرون پرایس" چهار ساله بر اثر شلیک تصادفی اسلحه کشته شده است. فردی با مرکز ۹۱۱ پلیس "شریوپورت" تماس می‌گیرد و می‌گوید: اینجا در متل لوینگستون، یک پسربچه به پسربچه دیگری شلیک کرده.

بنابر گزارش یورونیوز، در بیشتر موارد یک کودک، کودک دیگری را می کشد. کامرون در ماه مه ۲۰۱۵ بر اثر شلیک تصادفی از اسلحه‌ای کشته شد که برادر شش ساله اش در یکی از اتاق های متل پیدا کرده بود.

بنا بر پژوهشی که آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی انجام داده‌اند از ژانویه ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۶، تعداد ۳۲۶ کودک بر اثر شلیک غیرعمدی در آمریکا کشته شده‌اند.

این آمار از آمار رسمی فدرال بالاتر است. در سال ۲۰۱۴ مرکز کنترل بیماری‌ها تنها ۷۴ مورد از این دست را گزارش کرد در حالی که آمار آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی ۱۱۳ نفر بود.

این مسئله کم کم سر باز کرد و چهره پنهان گسترش سلاح‌های گرم در آمریکا به تدریج آشکارتر شد.

بنابر این گزارش، در ژانویه گذشته اوباما، رئیس جمهور آمریکا فراتر از کنگره، تدابیری را برای افزایش کنترل سلاح وضع کرد. اما به دلیل لابی قدرتمند اسلحه در این کشور، عملا کاری از پیش نمی‌رود.

602/703

کد خبر: 686099

وب گردی

وب گردی