معرفی محصولات دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره فناوری نانو/از نانو شوینده خودرو تا نانو کامپوزیت عایق

نانو شوینده خودرو، نانو روانکار سوپر آلیاژ ، نانو رذین های حرارتی و نانو کامپوزیت عایق از کارآمدترین محصولات واحد یادگارامام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در نهمین جشنواره بین المللی فناوری نانو بودند.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی که رتبه اول تولیدات علمی در حوزه نانو رادر اختیار دارد، در نهمین جشنواره بین المللی فناوری نانو حضوری چشمگیر داشت.

این مجموعه علمی در جشنواره نانو امسال با بیش از220 محصول نانو از56 واحد دانشگاهی همچون سالهای گذشته مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گرفت.

یکی از واحدهایی که با محصولات کاربردی و تجاری سازی شده در این نمایشگاه حضور داشت، واحد یادگار امام(ره) بود محصولات مختلفی را برای عرضه به نمایش گذاشته بود.

باقر بیرالوند نماینده واحد یادگار امام که عهده دار برگزاری غرفه دانشگاه آزاد اسلامی نیز بود، در گفتگو با ایسکانیوز اظهار کرد: این واحد دانشگاهی با 64پیش محصول،35 اختراع ،400مقاله و 4کتاب حول محورهای نانوشیمی، نانومواد، نانو زیست، نانو کشاورزی و نساجی دراین نمایشگاه شرکت کرد.

وی در ادامه به مهمترین محصولات واحد یادگار امام اشاره کردو گفت:نانو شوینده خودرو،نانو روانکارهای قابل استفاده در خودر، نانو رذین حرارتی از قبیل ریسول و نوولاک، نانو مرکب دوستدار محیط زیست، نانو سلولز میکروبی، نانو عایق حرارتی ،نانو محصول اکسنده و کاهنده در سلول های ولتاییک، نانو رذین های آب پایه کاربرد در صنایع پوششی و رنگ و انواع مواد نانو از جمله مهمترین و کارآمدترین محصولات این واحد دانشگاهی است؛ برای مثال نانو شوینده خودرو خاصیت تمیز کنندگی ، براق کنندگی و سیقل دهندگی را با هم دارد و همچنین با استفاده از نانو روانکارهای قابل استفاده در خودرو، روغن موتوررا میتوان تا 150هزار کیلو متر استفاده کرد . از طرف دیگر نانو الیاف های مقاوم و اصلاح شده با ذرات نانو نیز جهت استفاده درصنایع نسوز و بهداشتی جهت استفاده از دیگرمحصولات نانویی واحد یادگار امام است.

بیرالوند درپایان ضمن قدر دانی از همکاری ها و حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد هدایت و حمایت از طرح های دانشگاهیان با توجه به بخشنامه های ابلاغ شده به واحدها زیر مجموعه این دانشگاه در صدد شناسایی افراد نخبه و همچنین تجاری شدن محصولات تولیدی برآمد و در این راستا کمکهای فراوانی به دانشجویانو استادان کرده است.

102/101

کد خبر: 686230

وب گردی

وب گردی