آواز خوانی علی اصغر شاهزیدی در شانزدهمین شب آواز ایرانی

شانزدهمین «شب آواز ایرانی» شنبه 24 مهرماه (امشب) با حضور استاد علی اصغر شاهزیدی، خواننده ی نامدار موسیقی ایران و دیگر استادان و هنرمندان عرصه ی آواز و موسیقی ایرانی در تالار اندیشه ی حوزه ی هنری برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری، هم زمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در شانزدهمین شب آواز ایرانی علی اصغر شاهزیدی، خواننده و ردیف دان پیشکسوت موسیقی ایران، مهمان ویژه یی است که به اجرای آواز نیز می پردازد.
در این برنامه سید رضا طیبی (خواننده) و سعید همتیان (نوازنده ی نی) یکی از گروه های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه ی شور و کرد بیات با غزلی از حسن سعیدی می پردازند.
سید رضا طیبی (متولد 1350) فراگیری ردیف آوازی را با استاد صالح عظیمی آغاز کرده و سپس از رهنمودهای محسن کرامتی بهره مند شده است. وی همچنین به مدت چهار سال آموخته های خود را نزد استاد محمدرضا شجریان تکمیل کرده است. وی نفر نخست جشنواره ی موسیقی دانشجویی کشوری در رشته ی آواز سنتی و بداهه خوانی شده و تاکنون اجراهای مختلفی را در کشورهایی مانند سوئد، دانمارک، فنلاند، قزاقستان، تایلند، فیلیپین و قرقیزستان برگزار کرده است.
سعید همتیان (نوازنده نی) نیز متولد (1350) دارای لیسانس موسیقی از دانشگاه سوره است و از محضر استادانی چون مرحوم محمدعلی حدادیان، منوچهر غیوری و جمشید عندلیبی بهره برده است. وی در آلبوم های موسیقی متعددی چون «خانه ی خورشید»، «صبح دریا» و «داستانی نه تازه» نوازندگی کرده است.
از دیگر بخش های این برنامه ی «شب آواز ایرانی» می توان به اجرای داریوش کاکاوند به همراه محسن فرید مهر اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه ی ماهور با استفاده از غزل هایی از حافظ شیرازی می پردازد.
داریوش کاکاوند متولد 1351 استان قزوین است که به مدت چهار سال ردیف آوازی و مرکب خوانی را زیر نظر محسن کرامتی گذرانده و از سال 1382 به مدت 10 سال زیر نظر استاد محمدرضا شجریان آموخته های خود را تکمیل کرده است.
محسن فریدمهر (نوازنده ی سه تار) نیز متولد 1363 استان قزوین است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر است و از محضر استادانی چون مسعود شعاری، بهداد بابایی، داریوش طلایی، محمدعلی کیانی نژاد و شریف لطفی بهره برده است.
علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در بخش رقابتی «شب آواز ایرانی» می توانند به پایگاه اینترنتی مرکز موسیقی حوزه ی هنری، به نشانی musicenter.ir (قسمت شرکت در برنامه ی شب آواز ایرانی) مراجعه کنند.
علاقه مندان برای تماشای برخط (آن لاین) شانزدهمین شب آواز ایرانی می توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه ی حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند.
شانزدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره های حوزه ی هنری، شنبه، 24 مهر ماه ساعت 18 در تالار اندیشه ی حوزه ی هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می شود.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.

504502

کد خبر: 686284

وب گردی

وب گردی