اعلام آمادگی پاکستان برای مذاکره با هند

نخست وزیر پاکستان روز شنبه بار دیگر آمادگی کشورش را برای مذاکره با هند برای حل مسئله کشمیر اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رسانه های رسمی دولت پاکستان، 'محمد نواز شریف' در آخرین روز از سفر سه روزه خود به جمهوری آذربایجان، در باکو و در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اگر هند برای حل مسئله کشمیر اراده جدی داشته باشد، پاکستان نیز آماده است تا در این زمینه با هند وارد مذاکره شود.
نواز شریف گفت که پاکستان بارها برای مذاکره با هند درخصوص مسائل مختلف میان دو کشور اعلام آمادگی کرده اما تا کنون پاسخ مساعدی از سوی دهلی نو دریافت نکرده است.
وی مسئله کشمیر را اصلی ترین دلیل اختلاف های میان پاکستان و هند دانست و و گفت که هند باید برای حل این مسئله، جدیت نشان دهند و به تعهدات خود در قالب قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل(مربوط به سال 1948) عمل کند.
نخست وزیر پاکستان گفت که کشورش نسبت به حل صلح آمیز مسئله کشمیر متعهد است.
وی همچنین ادعاهای هند را مبنی بر اینکه پاکستان در حمله ماه گذشته به یک پایگاه نظامی این کشور در منطقه کشمیر دست داشته است، باعث تاسف دانست.
پاکستان بارها برای مذاکره با هند اعلام آمادگی کرده ولی همواره تاکید کرده است که هرگونه مذاکره میان دو قدرت هسته ای جنوب آسیا، باید شامل مسئله کشمیر به عنوان اساسی ترین مسئله میان دو کشور باشد.
پاکستان معتقد است تنها راه حل برای عادی شدن روابط میان این کشور و هند، حل شدن مسئله کشمیر است و این مسئله هم تنها با اجرایی شدن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مصوب سال 1948 امکان پذیر است که براساس آن، مردم منطقه کشمیر باید خودشان سرنوشت خود را با برگزاری انتخاباتی آزاد، رقم بزنند.

ایرنا

208/201

کد خبر: 686289

وب گردی

وب گردی