مسعود شجاعی‌طباطبایی:برای ارتقای اجناس ایرانی و مرغوبیت آنها تلاش کنیم

دبیر بخش کاریکاتور جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت گفت: هنرمندان و ورزشکاران بهترین الگو برای حمایت از کالاهای دانش بنیان و فناوری‌های ایرانی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر بخش کاریکاتور جشنواره «ایران ساخت» درباره این رویداد ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف جشنواره، جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان است، به نظر من باید با مسئولان اتحادیه های هر صنفی (به ویژه تولیدی و صنایع) هماهنگی صورت بگیرد و اتصال و هماهنگی لازم بین آنها و برنامه نویسان و طراحان برنامه های تبلیغی در عرصه مجازی برقرار شود تا از طرق کانالهای مختلف در فضای مجازی تبلیغات گسترده و هماهنگ انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه این اتفاق هنری در قالب یک جشنواره ملی با موضوع "ایران ساخت" که به طور قطع خروجی های هنری و فرهنگی بسیار خوبی خواهد داشت، می تواند بستر بسیار مناسبی برای این کار باشد، از همین ابتدا باید به فکر بهره‌گیری از آثار ارائه شده در هر بخش در آینده نزدیک باشیم و از قابلیت های شبکه های مختلف هنری و فرهنگی در فضای مجازی استفاده کنیم.

به گفته مدیر خانه کاریکاتور ایران، برای برندسازی و برجسته سازی محصولات ایرانی از نکات جذابیت ساز( مثل سپردن کار تبلیغی به هنرمندانی که در این بخش تخصص دارند و...) در تبلیغ استفاده شود.

دبیر بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت تصریح کرد: می‌توان از ایجاد حس ملیت دوستی و علاقه به نسل برتر جهت تشویق نیز بهره جست، در این میان نقش ستاره های ملی در عرصه هنر و ورزش می تواند بسیار تاثیرگذار باشند، کاری که شرکت های خارجی متوجه آن شده اند و از این الگو برای تبلیغات کالاهای خارجی بهره می برند.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین شیوه حمایتی از محصولات و کالاهای دانش بنیان ایرانی را چه می داند، گفت: من فکر می کنم بهترین شیوه ای که می شود برای حمایت از کالاهای ایرانی در نظر گرفت این است که برای ارتقای اجناس ایرانی و مرغوبیت آنها تلاش کرده و برای استاندارد سازی ان محصولات تلاش کنیم.

وی تقویت خدمات پس از فروش بصورت واقعی باایجاد بخش نظارتی جدی و اخذ جریمه واحدهای متخلف و کاهش واسطه ها با ایجاد بازار ایرانی و کاهش ضوابط دست و پاگیراداری و دولتی در روند تولید را نیز راهکارهای موثری برای حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.

شجاعی، استفاده از پتانسیل های موجود در حرفه کاریکاتور را برای حمایت از کالای ایرانی مناسب دانست و گفت: با کمک گرفتن از کارتون به دلیل ارتباط سریع و صریح به واسطه ی چاشنی طنز می توان درتبلیغات شهری، برندهای ایرانی را تبلیغ کرد، کاری که مدتی است در ارتباط با مباحثی مثل ترافیک، اخلاق شهروندی و ورزش با کمک سازمان زیباسازی در حال انجام است و خوشبختانه از بازخورد بسیار خوبی از طرف مردم روبرو شده است.

وی تصریح کرد: استفاده از کارتون و کاریکاتور و حتی چهره سازی و شخصیت پردازی و طراحی کاراکتر برای گروه‌های مختلف سنی، همچنین استفاده از زبان تصویری کمیک استریپ یا داستان های تصویری دنباله دار با نقشها و داستانهای جذاب ایرانی به صورت زیبا و ماندگار و هنری نیز در این راه می تواند موثر باشد.

این کاریکاتوریست کشور ساماندهی و کنترل واردات بی‌رویه را راه‌کاری موثر در این زمینه عنوان کرد و افزود: یکی از راهکارها برای حمایت از کالای ایرانی، کنترل واردات بی رویه است و باید مقررات مشخصی در این زمینه وضع شود، تا زمانی که قانون وضع نشود این مشکلات گریبانگیر ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و مردمی برگزار می شود، گفت: در این حوزه می توانیم با اجرای مسابقه ای تحت عنوان کاریکاتورهای ساده و نقاشی و ابلاغ آن به مدارس و پایگاههای فرهنگی هنری ارشاد و تبلیغات این مسابقه ها از صدا و سیما و رسانه ملی با اهدای کالاهای ارزنده ایرانی نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند. این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

504502

کد خبر: 686324

وب گردی

وب گردی