نگاهی به گلکسی J5 Prime ؛ جدیدترین میان‌رده سامسونگ

تابستان سال ۹۴ بود که اولین محصولات سری J سامسونگ رونمایی و راهی بازار شدند. این سری از گوشی‌های سامسونگ به کمک قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع و البته قیمت معقول خود به سرعت جایگاه مناسبی در بازار پیدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، موضوعی که باعث شد به فاصله‌ی یک سال از تولد اولین نسل گوشی‌های سری J نسخه‌های ارتقا یافته‌ای از این دستگاه‌ها آماده عرضه شوند. عضو جدید خانواده سری J ، یک گوشی ۵ اینچی است که با نامJ5 Prime شناخته می‌شود.

گلکسی J5 Prime گرچه اندازه‌ای مانند مدل قبلی دارد، اما با داشتن ویژگی‌هایی مانند بدنه تمام فلزی، حسگر اثر انگشت، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای و محافظ نمایشگر گوریلاگلاس۴ قابلیت‌هایی فراتر از یک گوشی میان‌رده را درون خود جای داده است.

تفاوت در بدنه

استفاده از فلز در بدنه‌ی گوشی و ایجاد لبه‌های منحنی میان قاب اصلی و پشتی آن نیز باعث شده بزرگترین تفاوت میان J5 پرایم با نسل اول خود در طراحی به وجود بیاید. با وجود استفاده از فلز در ساخت بدنه‌ی ‌این گوشی اما J5 Prime با تنها ۱۴۳ گرم وزن و ضخامت ۸.۱ میلیمتری نیز به محصولی خوش‌دست و سبک تبدیل شده است.

درگاه‌های مربوط به هدفون و شارژر گوشی نیز مثل همیشه در پایین دستگاه قرار داده شده، با این تفاوت که این بار قاب پشتی دستگاه قابل بازگشایی نیست و به همین دلیل درگاه‌های مربوط به سیم‌کارت و حافظه جانبی از پشت دستگاه به سمت چپ گوشی و درست در زیر دکمه‌های مربوط به صدا تغییر مکان داده‌اند. درگاه‌هایی دوتایی که یکی از آنها برای قرار دادن سیم‌کارت در کنار میکرواس‌دی و درگاه دوم برای جاگذاری سیم‌کارت دوم تعبیه شده است. بد نیست بدانید که در این گوشی هر دو سیم‌کارت می‌بایست از نوع نانو باشند.

عضو جدید چهار هسته‌ای‌ها

جدیدترین نسل گوشی‌های J5 سامسونگ، به پردازنده‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ای مجهز شده است. این پردازنده با همراهی رم ۲ گیگابایتی گوشی، به راحتی از پس اجرا و پردازش بی‌وقفه بازی‌های سنگین و نیمه‌سنگین موجود در بازار برخواهد آمد. ضمن اینکه با توجه به وجود باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی مدت زمان بیشتری می‌توانید از این بازی‌ها لذت ببرید.

حافظه داخلی دستگاه ۱۶ گیگابایت است که ۶ گیگابایت آن به سیستم عامل اختصاص داده شده با این حال حافظه خارجی دستگاه تا ۲۵۶ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.

وجه تمایز اصلی نسخه پرایم با دیگر اعضای خانواده J5 استفاده از محافظ معروف نمایشگرهای موبایل یعنی گوریلاگلاس۴ است. گوریلاگلاس قرار است از صفحه نمایش اچ‌دی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و تراکم ۲۹۴ پیکسلی J5 Prime محافظت کند.

پیشرفت‌های نسخه پرایم سری J به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که سامسونگ برای اولین بار حسگر اثر انگشت را به این مجموعه اضافه کرده است. حسگر اثر انگشت J5 Prime بسیار سریع و دقیق عمل می‌کند و با همراهی پلت‌فرم امنیتی KNOX قدرت بیشتری در حفظ اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران پیدا کرده است.

یکی از بخش‌های مورد توجه گوشی‌های میان‌رده کیفیت دوربین این دستگاه‌هاست. به همین دلیل در J5 Prime سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 به عنوان دوربین اصلی گوشی قرار داده شده تا قادر به ثبت عکس‌هایی واضح و شفاف در تمامی شرایط و موقعیت‌ها باشد. ضمن اینکه دوربین سلفی دستگاه نیز با سنسور ۵ مگاپیکسلی به راحتی از پس وظیفه اصلی خود حتی در محیط‌های کم‌نور برخواهد آمد.

در J5 Prime راه میانبری برای دسترسی سریع به دوربین گوشی در نظر گرفته شده، در این گوشی‌ها برای بازکردن سریع دوربین دستگاه کافی‌ا‌ست دکمه هوم را دو بار فشار دهید تا در کمتر از یک ثانیه قادر به ثبت لحظات مهم زندگی خود باشید.

گوشی‌سازی با کمک جادوی لامسه

مجهز شدن گوشی‌ J5 Prime به سیستم عامل اندروید مارشمالو و بهبود کیفی رابط کاربری تایچ‌ویز (TouchWiz) باعث شده تا کاربران کنترل بیشتری بر روی عملکرد اپلیکیشن‌ها و ویجت‌های دستگاه داشته باشند. براین اساس امکان رصد و مشاهده دقیق دسترسی‌های امنیتی و خصوصی اپلیکیشن‌ها و همچنین کنترل اعلانات (notifications) برنامه‌ها بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی فراهم شده است.

ضمن اینکه بهبود رابط کاربری نسخه‌ پرایم موجب شده تا کاربران بتوانند به راحتی صفحه اصلی گوشی را به میل و علاقه خود تغییر دهند. برای همین گزینه‌ای به نام صفحه اصلی در تنظیمات گوشی قرار داده شده که در آن می‌توانید ویجت‌ها، عکس‌ها و اپلکیشن‌های پرکاربرد را در صفحه اصلی قرار دهید و اندازه هر کدام را با توجه به کاربردی که دارند تغییر دهید.

اضافه شدن مجموعه برنامه‌های مایکروسافت مانند آفیس ورد، پاورپوینت، اکسل، اسکایپ و… از دیگر تغییرات نرم‌افزاری گوشی‌های J5 Prime است. این مجموعه در کنار گروه اپلیکیشن‌های سامسونگ و گوگل کلکسیون کاملی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد و ضروری را به صورت پیش‌فرض در اختیار شما می‌گذارد. خبر خوب برای کاربران ایرانی پشتیبانی اپلیکیشن‌های آفیس مایکروسافت از زبان فارسی است که کار نوشتن و تهیه‌ پاورپوینت‌ در گوشی را تسهیل کرده است.

منبع: دیجی کالا

108/108

کد خبر: 686344

وب گردی

وب گردی