نماینده پیشین مجلس: ورود سیاسی نیروهای مسلح به انتخابات انسجام ملی را از بین می‌برد

یک فعال سیاسی گفت: ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه در دسته بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان امری ضروری و طبیعی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، یک فعال سیاسی گفت: ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه در دسته بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان امری ضروری و طبیعی است.

نورالله حیدری با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات و ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخابات مطابق یکی از بندهای آن، اظهار کرد: نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه نیز جزوی از آحاد جامعه هستند که در زمان انتخابات رأی خود را به صندوق خواهند ریخت، بنابراین جانبداری و ورود سیاسی و جناحی آنها در انتخابات خواه ناخواه جامعه را به سمت چندقطبی پیش می‌برد که برای حاکمیت کشورها مناسب نیست.

وی با تأکید بر اینکه همه نهادها باید مراقبت کنند تا از هرگونه اقدامی که سبب دودستگی بین آحاد ملت می‌شود پرهیز کنند، تصریح کرد: با توجه به جایگاه مسئولان و فعالان قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح در جامعه، جانبداری آنها از هر جناح و جریان حداقل بر مجموعه‌ای که در آن فعالیت دارند، تأثیرگذار است و با اصل عدالت و رعایت حقوق عامه مردم، همخوانی ندارد چرا که این احتمال وجود دارد به طور مستقیم و غیرمستقیم از امکانات در اختیارشان که بیت‌المال است در راستای منافع جناح خاصی بهره بگیرند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهادهایی مثل قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح متعلق به همه مردم هستند، توضیح داد: در صورتی که دستگاه‌ها قبل از انتخابات از جریان و جناحی حمایت و جانبدرای کنند و سمت و سوهایی داشته باشند، پس از انتخابات جناح مقابل آن رأی آورد، بنابراین جریان حاکم این نهادها را از خود نمی‌داند و باعث از هم ‌گسیختگی در انسجام ملی کشور خواهد شد.

حیدری تأکید کرد: مطابق بسترهای قانونی، شرعی و متصل به تجربه تاریخی، عدم حمایت و جانبداری جناحی و جریانی دستگاه‌ها در انتخابات امری ضروری است.

208/201

کد خبر: 686470

وب گردی

وب گردی