توسعه تراشه ۱۰ هسته ای X27 j,s

اطلاعات جدیدی در رابطه با تراشه‌ی هلیو ایکس 27 مدیاتک فاش شده که نشان از توسعه‌ی آن مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری دارد.

به گزارش ایسکانیوز،شنیده‌ها حکایت از این دارد که مدیاتک در حال کار روی تراشه‌ی قدرتمند دیگری است که هلیو ایکس ۲۷ نام دارد. براساس اطلاعات ارائه شده این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید شده و از وجود ۱۰ هسته‌ی پردازشی بهره خواهد برد.

یک کاربر Weibo با انتشار پستی در این شبکه‌ی اجتماعی چینی اعلام کرده که تراشه‌ی جدید نیز از وجود ۱۰ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که روی فرکانس پردازشی ۲.۵۹ گیگاهرتزی تنظیم شده است.

همچنین باید به توسعه‌ی این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری اشاره کرد که شایعات پیشین مطرح شده در مورد استفاده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری را نقض می‌کند. انتظار می‌رود مدیاتک ابتدا به سراغ توسعه‌ی تراشه‌ای ۱۶ نانومتری رفته و سپس اقدام به توسعه‌ی تراشه‌ی ۱۴ نانومتری کند که با این اوصاف سال آینده‌ی میلادی باید در انتظار تراشه‌ی ۱۴ نانومتری این کمپانی باشیم.

تراشه‌ی هلیو ایکس ۲۷ را باید محصولی بی ایکس ۲۵ و ایکس ۳۰ بدانیم که به عنوان یک رده بالا راهی بازار خواهد شد. احتمالا اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی ایکس ۲۷ مدیاتک محصول LeEco چین خواهد بود، چراکه این کمپانی روابطش با مدیاتک را گسترش داده است.

نظر شما در مورد مدیاتک و پیشرفت این کمپانی تایوانی در چند سال اخیر چیست؟

101/107

منبع : زومیت

کد خبر: 686473

وب گردی

وب گردی