کشف قیمت سهام شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)

10 درصد از سهام شرکت آسان پرداخت پرشین،  دوشنبه 26 مهر 95 کشف قیمت می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی بورس تهران ، تعداد 100 میلیون سهم (شامل40 میلیون سهم، جهت عرضه به کارکنان شرکت آسان پرداخت پرشین) معادل 10 درصد از سهام شرکت فوق متعلق به اشخاص حقیقی و شرکت گسترش فناوری های نوین و صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک کشاورزی، در نماد " آپ" جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

آپ به عنوان پانصدمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش" رایانه و فعالیت های مرتبط با آن " در فهرست نرخ های بازار دوم عرضه می شود.

به گفته معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران ، اطلاعات مالی و عملکرد آپ از طریق سامانه کدال ارائه شده و از این طریق آسان پرداخت قدم به یک عرصه بزرگ گذاشته است.

روح الله حسینی مقدم با تاکید بر اینکه این شرکت ریسک سرمایه گذاری را پذیرفته است، افزود:‌ تلاش شد تا مشکلات بر سر راه پذیرش آپ در بازار سرمایه رفع شود و پس از عرضه اولیه شرکای جدیدی برای این شرکت ایجاد می شود.

ولی اله شهیدی قائم مقام و رییس هیأت مدیره شرکت آسان پرداخت هم در خصوص عملکردهای مالی شرکت می گوید، فروش خالص شرکت آسان پرداخت در سال مالی جاری مبلغ یک هزار و 467 میلیارد و 951 میلیون ریال برآورد شده که سود به ازای هر سهم رقم 1468 ریال محاسبه می شود.

شرکت آسان پرداخت در ابتدای سال ۸۸ تاسیس شده و امروز ۴۶ درصد بازار پرداخت موبایلی کشور را در اختیار دارد.

هم اکنون روزانه بیش از ۴۰ میلیون تراکنش از طریق ۱۲ شرکت پی اس پی مدیریت می شود که آسان پرداخت با ۲۶ میلیون تراکنش از طریق آپ رتبه دوم را دارا است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی، سهم بازار آسان پرداخت از کل تراکنش های کشور ۱۴.۶ درصد در پایان سال گذشته بوده است.

602/401

کد خبر: 686608

وب گردی

وب گردی