رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند: سنگ بنای عاشورا درغدیر نهفته است

دکتر محمود صفری در جمع نمازگزاران دانشگاه به بیان درس هایی از نهضت عاشورا پرداخت و همگان را به تامل و تدبر در این واقعه بزرگ دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند سخنان خود را با اشاره به روایات مختلف از پیامبران بزرگ الهی در خصوص امام حسین(ع) شروع کرد و گفت:در روایات مختلف از زمان هبوط حضرت آدم تا دوران حضرت نوح (ع) وحضرت موسی (ع) و حضرت سلیمان روایات مختلفی وجود دارد مبنی بر اینکه زمانی که این بزرگواران از سرزمین کربلا عبور می کردند،متوجه مظلومیت نهفته در این منطقه میشدند و همگی از خداوند پرسیدند چرا کربلا چنین است؟؟پاسخ آمد اینجا فرزند پیامبری به شهادت میرسد؛قاتل اورا پرسیدند و همه بر قاتلان حسین(ع) لعن فرستادند.

محمود صفری ادامه داد:جدال بین حق و باطل همواره وجود داشته و ترفندهای جدید نفاق راه تکامل این جدال را هموار کرده است؛لذا باید تاریخ را فهمید و عبرت گرفت.پس این راه از ادم تا عاشورا و تاکنون و بعد از این تا ظهور حضرت مهدی(عج) وجود دارد و همه جا کربلا و همه روزها عاشوراست.

وی ادامه داد:در زمان وفات پیامبر(ص) وقتی واقعه غدیر پیش امد بر خلاف دوران حیات ایشان،صحنه دگرگون شد ومساله خلیفه اول تا چهارم پیش امد که غدیر کمرنگ شد و امام علی(ع) با دید وسیع و اندیشه والای خود بنا را در حفظ اصل اسلام نهاد و ترجیح داد سکوت کند و در واقع سنگ بنای عاشورا درغدیر نهفته شده است.

رییس واحد دماوند افزود:تغییر جو برای انفجار تفکر التقاطی صرفا خون امام حسین (ع) را می طلبید که امام بگونه ای شهید شد که در طول تاریخ بشریت نه مشابه این مظلومیت پیدا شد و نه آن دشمنان خونخوار تکرار شدند.

محمود صفری در پایان اظهار داشت:آثار خون ابی عبدالله(ع) موجب گشت هر روز عزاداری در تمام کشورها افزایش یابد و تفکر عدالت طلبی و مبارزه با ظالم در جهان طنین انداز گردد.

108/103

کد خبر: 686621

وب گردی

وب گردی