فریدون شهبازیان:نباید در ایام عزاداری ممنوعیت برای نواختن هیچ سازی وجود داشته باشد

رهبر ارکستر موسیقی ملی در شانزدهمین ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» معتقد است برنامه‌های مناسبتی برای بزرگان دین باید با بهترین کیفیت اجرا شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، فریدون شهبازیان رهبر ارکستر موسیقی ملی در شانزدهمین ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» که روز شنبه ۲۴ مهر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، بیان کرد: برنامه «شب آواز ایرانی» که مدتی است برگزار می شود، قرار بود تا در شانزدهمین شب، به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، برنامه اجرا کند. به هر صورت برنامه‌های مناسبتی از این دست که برای بزرگان دین و شخصیت‌هایی محبوب مردم برگزار می‌شود، باید با بهترین کیفیت اجرا شود. متاسفانه آثار مناسبتی در این سال‌ها این مشخصات را نداشته و همیشه دم دستی ترین آثار را ارائه می دادیم.

وی افزود: هنرمندان باید این موضوع را در نظر بگیرند که شخصیت‌های مورد علاقه و احترام مردم، باید همیشه در کارهای هنری به بهترین شکل ممکن از نظر ارزشی و هنری ارائه شوند. این در حالی است که نغمات بسیار زیبایی در موسیقی آیینی ما هست که همه برگرفته از موسیقی‌های مقامی، محلی و سنتی کشورمان است اما به دلیل اینکه آن موسیقی‌ها باید از سوگ بسیار بالایی برخوردار باشند، نغماتی استفاده می شود که حزن انگیز و سوگواره است.

رهبر ارکستر ملی تصریح کرد: معتقدم در ایام عزاداری نباید ممنوعیتی برای نواختن هیچ سازی وجود داشته باشد؛ چرا که موسیقی والاترین هنری است که در این روزها می توان برای انتقال ارزش های عاشورا استفاده کرد.

اجرای مناسبتی استاد علی اصغر شاه زیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایران، اجرای آواز سیدرضا طیبی با همراهی سعید همتیان نوازنده نی، اجرای ذبیح الله کرد علی وند با همراهی ساسان بازگیرنوازنده تار، اجرای آواز علی دلفان با همراهی علیرضا سپهوند نوازنده سنتور بخش های دیگری بود که در این مراسم برای علاقه مندان اجرا شد.

مراسم شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه پایانی هر ماه در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود.

504502

کد خبر: 686629

وب گردی

وب گردی