میثاق نامه دانش آموزان برای تحقق اقتصاد مقاومتی ـ  اقدام و عمل 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی از تنظیم میثاق نامه دانش آموزان  برای بحث و بررسی و گفتمان سازی در جلسات تشکل های دانش آموزی و کرسی های آزاد اندیشی( برای تحقق فرمان رهبرم)  جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ـ اقدام و عمل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر حمیدرضا کفاش ضمن اعلام این خبر، گفت : این میثاق نامه در ده بند توسط فعالان و نخبگان دانش آموزی به شرح ذیل تنظیم شده و جهت اجرا به تمامی مدارس ابلاغ شده است که امیدوارم دانش آموزان عزیز با تأسی از آن در زندگی عملی خود پاسخ امیدبخشی به خواسته قلبی رهبر فرزانه انقلاب بدهند.
برای تحقق فرمان رهبرم میثاق می بندم که:
1. تولیدات داخلی کشور خودم را مصرف می کنم و به خانواده خودم نیز این مهم را توصیه و برانجام دقیق آن مراقبت می کنم.
2. تلاش خواهم کرد تا در مصرف انرژی همیشه صرفه جویی کنم و از هدر رفت منافع ملی، با تذکر و توصیه های مستمر و اخلاقی در محیط اطراف خود کوشش کنم.
3. به ایرانی بودن خود افتخار می کنم و در همه مناسبت ها و مراسم با احترام ویژه به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، سرود زیبای آن را زمزمه می کنم.
4. سعی می کنم با شرکت در ورزش همگانی و مستمر مراقب سلامتی ام باشم تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی در خودم در پیشگیری از بیماری و مصرف داروهای وارداتی مراقبت کنم.
5. در طول دوران تحصیل از لوازم التحریر و نوشت افزار تولید کشور خودم استفاده نموده و استفاده از تولیدات بیگانگان را برای خود تحریم کنم.
6. تلاش خواهم کرد در اردوهای سازندگی مناطق محروم کشورم در ایام فراغت و به ویژه تابستان حضور گسترده و تشکیلاتی داشته باشم.
7. سعی می کنم به محیط زیست خودم احترام بگذارم و ضمن حفاظت مستمر از آن، درختکاری را در هر فرصتی انجام بدهم و از درختان کاشته شده مراقبت به عمل آورم.
8. متعهد می شوم در طول دوران تحصیل خود حداقل به یک مهارت شغلی برای تولید ثروت و کسب درآمد تسلط پیدا کنم.
9. تلاش خواهم کرد در درس خواندن با تمام وجود کوشا باشم و با نمرات بسیار خوب، سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانم. نیک می دانم که افت تحصیلی خسارات فراوانی از جمله اقتصادی برای جامعه ام به همراه خواهد داشت.
10. مدرسه را یک کارگاه بزرگ و مؤثر آموزشی و پرورشی می دانم و متعهد می شوم حداقل در یکی از تشکل های دانش آموزی و یا نهادهای مشارکتی مدرسه فعالیت مستمر داشته باشم.

105105

کد خبر: 686643

وب گردی

وب گردی