نخستین جشنواره ی غذای فراسودمند در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همزمان با شانزدهم اکتبر روز جهانی غذا، نخستین جشنواره ی غذاهای فراسودمند یا عملگرا را برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این جشنواره که با کوشش کارگروه سلامت شورای زنان فرهیخته ی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و دانشجویان رشته ی مهندسی علوم و صنایع غذایی برگزار شد، 36 گروه شرکت کرده بودند که بیش از 150 نوع انواع غذا، نوشیدنی، دسر و میان وعده ی فراسودمند به نمایش درآمد.

شرکت کنندگان با استفاده از فرآورده های پروبیوتیک، میوه ها و سبزیجات رنگی، فیبرهای رژیمی، محصولات سبوس دار، غذاهای حاوی اسیدهای چرب غیراشباع و گیاهان سنتی و دارویی و بدون کاربرد مواد شیمیایی غذاهای فراسودمند خود را عرضه کردند.

همچنین در این جشنواره شرکت کنندگان انواع نوشیدنی های سرد و گرم، دسرها، پیش غذا و میان وعده هایی با خواص فراسودمند به نمایش گذاشتند.

ایمنی غذا، استفاده از اجزای سالم در فرآوری ماده ی غذایی، ارزش تغذیه ای، طعم و مزه، کاربرد ترکیبات فراسودمند در فرمولاسیون ماده ی غذایی، طراحی غذا، نوآوری و خلاقیت و اقتصادی بودن فاکتورهایی بود که از سوی هیات داوران برای تمام گروه ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

پس از آرای هیات داوری زینب قاسمی مقام اول را کسب کرد، سحر نصراله زاده و سارا زرابیگی به طور مشترک دوم شدند و حمیدرضا طالبی مقام سوم را به دست آورد.

در پایان این جشنواره با حضور تعدادی از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، از نفرات برتر با اهدای لوح و جایزه ی نقدی تقدیر شد.

شایان ذکر است؛ غذاهای فراسودمند یا عملگرا شبیه غذاهای متعارف و معمول روزانه ماست، اما وقتی مصرف می‌شود علاوه بر خواص تغذیه‌ای، مزایای سلامت بخشی از خود نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های سخت و مزمن را کاهش می‌دهد. این غذاها حاوی مواد شیمیایی سنتزی نبوده و کاملا طبیعی است. با استفاده ی دراز مدت همه ی اقشار جامعه از این غذاها، سطح سلامت جامعه ارتقا پیدا کرده و هزینه های درمان کاهش می یابد.

108/103

کد خبر: 686646

وب گردی

وب گردی