زن افغانستانی با ادعای نفوذ در سازمان ملل از هموطنانش کلاهبرداری می کرد

پلیس در تعقیب زنی افغان است که به بهانه نفوذ در سازمان ملل، از هم‌وطنان خود کلاهبرداری کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق تعدادی از اتباع کشور افغانستان خرداد امسال با مراجعه به کلانتری باقرشهر، بیان کردند زنی جوانی که او نیز افغان است با طرح وعده دروغین تشکیل پرونده در دفتر سازمان ملل برای مهاجران افغان برای انتقال قانونی آنها به سایر کشورها، اقدام به کلاهبرداری و اخذ مبالغ‌ میلیونی از آنها کرده است.

این پرونده به دستور رئیس شعبه ١٠١ دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. مال‌باختگان در پلیس آگاهی در اظهاراتی مشابه بیان کردند «آرزو.م» به آنها گفته بود قادر است با تشکیل پرونده‌ای در دفتر سازمان ملل برای انتقال قانونی آنها به سایر کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی، اقدام کند و با این وعده مبالغی‌ میلیونی را از آنها دریافت کرده است.
یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:‌ «آرزو» به بهانه اینکه برای شروع بررسی هر پرونده باید مبلغ 2 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت از سوی متقاضی مهاجرت پرداخت شود، این مبلغ را از من گرفت. در ادامه به درخواست او، در چند نوبت دیگر در مجموع ١٢ ملیون تومان به این زن پرداخت کردم. پس از چند روز زمانی‌که برای پیگیری روند قانونی مهاجرت خود به دفتر سازمان ملل رفته بودم، متوجه شدم اصلا چنین روندی برای مهاجرت قانونی اتباع افاغنه به سایر کشورها وجود ندارد».
کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با بررسی تراکنش‌های بانکی، اطلاع پیدا کردند پول‌ها به حساب زنی افغان به نام «رقیه. م» واریز شده است. با شناسایی این زن در منطقه باقرشهر و انجام تحقیقات از وی، مشخص شد او یکی از بستگان «آرزو. م» است که او نیز با وعده دروغین استخدام در دفتر سازمان ملل، فریب این زن را خورده است.
«رقیه» پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ««آرزو» به من وعده استخدام در دفتر سازمان ملل را داد و به این بهانه عنوان کرد برای استخدام لازم است ابتدا دوره‌ای را برای یادگیری کار بگذرانم. به همراه او برای تشکیل پرونده به خانه‌های مهاجران افغان می‌رفتیم و او من را به‌عنوان همکار خود در دفتر سازمان ملل معرفی می‌کرد. او پول‌های دریافتی از مردم را به حساب عابربانک من واریز می‌کرد و در‌حال‌حاضر نیز متواری شده است؛ درواقع آرزو من را نیز فریب داده است».

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش متهم پرونده از سوی مقام قضائی صادر شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی درباره مخفیگاه یا محل‌های تردد این شخص دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود در‌این‌باره را از طریق شماره تماس ٧٣٩٤٨٢٧٧ در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنین از سایر شکات و مال‌باختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و تاکنون اقدامی برای طرح شکایت از متهم پرونده نکرده‌اند، نیز دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند».

105105

کد خبر: 686761

وب گردی

وب گردی