گوگل افشا کرد؛ دریافت احضاریه FBI در سال ۲۰۱۵

ظاهرا مشخص شده که شرکت گوگل، این غول بزرگ حوزه فناوری در نیمه اول سال ۲۰۱۵ از FBI احضاریه دریافت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، گرچه فرستادن احضاریه چندان عجیب نیست اما آنچه جالب توجه است این نکته بوده که FBI همان زمان به گوگل دستور داده که درباره این احضاریه به هیچ وجه اطلاع‌رسانی عمومی نکند.

این احضاریه به عنوان یک نامه مرتبط با مساله امنیت ملی شناخته می‌شود و ظاهرا نیاز به تایید دادگاه هم ندارد. ظاهرا بازپرس‌ها صرفا باید ثابت کنند که اطلاعاتی که قرار است از طریق گوگل به آن دسترسی یابند مربوط به تحقیق و تفحص در حوزه تروریسم بین‌المللی و فعالیت‌های مخفیانه اطلاعاتی است.

به هر حال گوگل این موضوع را بلاخره آشکار کرده اما اطلاعات درون این نامه افشا نشده است که احتمال دارد به دلیل ممنوعیت‌های قانونی مرتبط باشد.

اوایل ماه میلادی جاری شرکت Open Whisper Systems که اپ پیام‌رسان Signal را کنترل می‌کند نامه‌ای مشابه و مرتبط با مسائل امنیت ملی دریافت کرد که مربوط به اطلاعات مشخصی درباره دو کاربر این اپ می‌شد. البته در این نمونه شرکت مورد بحث موفق شد اقداماتی در حوزه منع اطلاع‌رسانی درباره نامه دریافتی از مسئولین امنیتی انجام دهد و سپس به اطلاع‌رسانی عمومی درباره این نامه امنیتی بپردازد. به هر حال منتقدان می‌گویند که این موارد تنها نمونه‌های کوچکی هستند از یک جریان بزرگ که در ایالات متحده آمریکا جاری است.

101/103

منبع: Engadget

کد خبر: 686860

وب گردی

وب گردی