برگزاری انتخابات شورای هماهنگی کانون های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران/انتخاب 13 نفر از نمایندگان دانشجویان

مراسم انتخابات شورای هماهنگی کانون های دانشجویی استان تهران عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی واحد پرند با بیان اینکه شورای هماهنگی باید کارکرد های مختلفی داشته باشند گفت: این شورا به منظور شایسته سالاری تشکیل شده است. به این منظور که نماینده ای را انتخاب کنیم که در تمامی برنامه ها مشارکت و کارهای مفیدی را انجام دهد.
او گفت: اعضای این شورا از دبیران منتخب کانون ها معرفی می شوند و البته این کانون باید مجوزهای لازم را داشته و در سامانه ثبت شده باشد.
او ادامه داد: استان تهران از لحاظ جمعیت در درجه الف قرار دارد و به همین دلیل میتوانیم ۱۳عضو برای شورای هماهنگی انتخاب کنیم همچنین ۲عضو دیگر به عنوان عضو علی البدل هم انتخاب می شوند که جمعا ۱۵نفر خواهند شد.
او با بیان اینکه تعداد کاندید ها نباید کمتر از ۱۹نفر باشد گفت: در این شورا نیز باید لااقل ۶کاندید بیشتر از آن ۱۳نفر داشته باشیم. بعلاوه نکته قابل توجه این است که از بین این شوراهای استانی ۲نفر برای شورای مرکزی انتخاب می شود.
تقوی هدف تشکیل شورا را رشد و ارتقای واحد های دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: کارکرد این شورا تنها نباید برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف باشد بلکه این نهاد های دانشجویی وظیفه تعامل بین دانشجویان و اساتید را بر عهده خواهند داشت که این امر موجب رشد و ارتقای همه واحد های دانشگاه آزاد اسلامی می شود.
او افزود: هماهنگی منظمی باید در میان کانون ها شکل گیرد. هر یک از این کانون ها می توانند برنامه های استانی خود را پس از تایید های لازم انجام دهند همچنین هر حرکتی که در دانشگاه ها شکل گیرد به دنبال آن تفکر و ایده انتقال می یابد. دانشجویان در این کانون ها با دانشجویان واحد های دیگر در ارتباط هستند و به این ترتیب پویایی و تحرک در دانشگاه آزاد اسلامی جریان پیدا می کند بعلاوه در جهت تخصصی کردن کانون ها گام بر می داریم.
او گفت: موضوع دیگری که در این کانون ها قابل اجرا است این است که هر کسی که تصور می کند حق و حقوقی از او در دانشگاه ضایع شده با مراجعه به این کانون ها میتواند حق خود را مطالبه کند‌‌‌. همچنین وجود این کانون ها به رشد تولیدات ، محصولات و فناوری کمک قابل توجهی می کند. بعلاوه این کانون ها می توانند کنار هم یک بازارچه را ایجاد کنند و این امر افزایش تولیدات را به دنبال خواهد داشت.
تقوی یاداور شد: اولین جلسه رسمی این کانون ها ۱۰ روز بعد از انتخابات خواهد بود و در آن جلسه رئیس و دبیر شورا تعیین می شود ‌.
به گزارش ایسکانیوز، در پایان این مراسم از میان ۳۰نفر از نمایندگان دانشجویان منتخب واحد های دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳نفر به عنوان منتخب انتخاب شدند.

103/101

کد خبر: 686979

وب گردی

وب گردی