کارمندان مایکروسافت از کارمندان اپل شادترند

تحلیل‌گران موسسه UBS در گزارش این ماه خود اشاره کرده‌اند که مایکروسافت، شرکت بسیار شادی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، موسسه UBS از سال ۲۰۱۲ به بررسی احساسات کارکنان شرکت‌ها پرداخت و حال برای اولین‌بار از زمان آغاز این بررسی‌ها مایکروسافت در مجموع از اپلشرکت شادتری ارزیابی شده است.

تحلیل‌گران این شرکت معتقدند نتایج بدست آمده از این تحقیقات نشان می‌دهد مایکروسافت یک بار دیگر به مقصد نخبگان حوزه تکنولوژی بدل شده است.

جالب است که بدانید احتمالا حضور ساتیا نادلا در این موضوع تاثیر قابل توجهی داشته. طبق آخرین بررسی‌ها در سال ۲۰۱۳ در شرایطی که استیو بالمرآخرین روزهای مدیریتش بر مایکروسافت را می‌گذراند میزان محبوبیت مدیرعامل در حدود ۵۱ درصد بود اما حال تحت سکان‌داری ساتیا نادلا از فوریه سال ۲۰۱۴ میزان محبوبیت مدیرعامل به ۸۸ درصد رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که مایکروسافت از نظر رضایت شغلی کارکنان در حدود ۱۰ درصد بالاتر از میانگین فعلی صنعت خود قرار دارد.

با این حال کارکنان شرکت لینکدین که امسال به قیمت ۲۶٫۲ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد به رضایت و خوشحالی سابق خود نیستند.

لینکدین در رده‌بندی سازمان USB جز سازمان‌های بسیار شاد و رضایت‌مند دسته‌بندی شده بود. این شرکت ۱۷ درصد بالاتر از میانگین صنعت رضایت شغلی داشت و میزان محبوبیت مدیر عامل آن در حدود ۹۵ درصد بود. اما پس از خریداری شدن آن توسط مایکروسافت میزان رضایت ۶ درصد کاهش یافته و محبوبیت مدیر عامل هم ده درصد کمتر شده است. البته این رقم هنوز هم بد نسیت و در مجموع لینکدین را در مقاوم سوم از نظر رضایت شغلی قرار می‌دهد اما به هر حال برای این شرکت نوعی پس‌رفت محسوب می‌شود.

101

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 686991

وب گردی

وب گردی