حجت الاسلام علی عسکری: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در نقطه‌ بالندگی‌اش قرار دارد

مراسم تکریم دکتر مهرداد نوابخش و معارفه دکتر احمد شمس به عنوان سرپرست جدید واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طیبی، نماینده ولی فقیه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عصر امروز مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی با حضور برخی مسوولین این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان و تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) ، به نقل روایاتی از امام علی(ع) و نقش هدایتگری ایشان و خاندان با فضیلتش پرداخت .

وی با گریزی به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در نقطه‌ بالندگی‌اش قرار دارد و ارزش‌های بزرگ دینی و افکار امام (ره) در این دانشگاه جلوه‌گر است ، چرا که از زمان پیدایشش به دستور امام (ره ) و پس از آن با حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ، کلیه اعضا آن اعم از استاد ، دانشجو و روحانی با کمک هم برای پیش بردن اهداف آن تلاش کردند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر خدمات آیت‌الله هاشمی درزمان جنگ تحمیلی و پس از آن گفت: یکی از کارهای مهم ایشان که مردانه هم تاوانش را پس می‌دهد به خاطر همین دانشگاه آزاد است. کدام اعضا تاکنون همانند او بوده است.

حجت الاسلام علی عسگری با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب نیز از اعضای موسس دانشگاه آزاد اسلامی هستند، تصریح کرد ؛
خوشبختانه چالش ها به حداقل می رسند چون دانشگاه آزاد اسلامی خودش را ثابت کرده و توانسته است خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه کند

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت‌های دکتر نوابخش و دکتر شمس اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه هر دوی این افراد از دیرباز در این دانشگاه حضور داشتند و در جریان مشکلات دانشگاه بوده‌اند. متاسفانه در گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی از دست برخی دلواپسان چالش‌های فراوانی پیش رو داشت. در گذشته از این دانشگاه تحقیق و تفحص شد و در یک بیانیه سیاسی، قصد تخریب دانشگاه آزاد اسلامی را داشتند، اما بلطف خدا در مجلس پیشین، 200 نماینده بیانیه ‌ای در حمایت از دانشگاه امضا کردند و همچنین گزارشی از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به مجلس ارائه شد.»

او در ادامه سخنانش تاکید کرد : خوشبختانه نمایندگان این دوره از مجلس مخصوصا در استان تهران حامی دولت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

عسکری با بیان اینکه « خدا را شکر که دیگر از رفتارهای غیرمنصفانه خبری نیست، افزود: فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی با حدود 110 عضو در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که روز گذشته حدود 70 نفر از این اعضا با دکتر میرزاده دیدار کردند.»

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نشست اخیر فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس با رئیس دانشگاه گفت: «همه راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله 16 راهبرد اصلی و 60 راهبرد فرعی از طرف نمایندگان محترم تایید شد؛ از جمله توسعه تحصیلات تکمیلی، بومی‌گزینی و کیفی‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.»

عسکری در بخشی دیگر از سخنانش به فعالیت‌های دکتر مهرداد نوابخش اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در پست‌های دیگر از خدمات دکتر نوابخش استفاده خواهد کرد.»

او دکتر احمد شمس را شخصیت علمی و اخلاقی خواند و او را جانشین شایسته‌ای برای دکتر مهرداد نوابخش دانست.

عسکری گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی خانه علم و امید مردم است و این خانه باید بانشاط، خدمات آموزشی ارائه کند.»

101/107

کد خبر: 687013

وب گردی

وب گردی