بارش برف و باران در ۷ استان ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از کاهش دما، بارشهای برف، باران و رگبار در هفت استان نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده گفت: امروز دوشنبه مجدداً شاهد نفوذ جریانات سرد شمالی به کشور خواهیم بود که موجب بروز بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان های نوار شمالی و سواحل دریای خزر خواهد شد.

او ادامه داد: این بارش ها در استان های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی ارتفاعات البرز غربی و مرکزی رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تاکیدکرد: بارش های باران در روز چهارشنبه نیز به طور متناوب ادامه خواهد یافت و شدت آن در شمال غرب، شمال شرق، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز خواهد بود.

وظیفه افزود: شدت بارشها در دو روز آینده در استانهای گیلان و مازنداران به‌وقوع می‌پیوندد و اخطاریه‌های لازم نیز صادر شده است.

او از بارش برف در ارتفاعات اردبیل خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در دو روز آینده ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات دامنه‌های شمالی البرز سفید پوش شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی در سه روز آینده، مه‌آلود خواهد بود و رانندگان با کاهش دید افقی مواجه می‌شوند.

وظیفه به دیگر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: به غیر از سواحل خزر و استان های شمالی کشور، سایر نقاط جوی نسبتاً آرام خواهند داشت و پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

او کیفیت هوای تهران را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید موقتی دانست و گفت: دمای هوای تهران در حال حاضر 25 درجه بالای صفر است که در 24 ساعت آینده دو درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اهواز با دمای هوای 37 درجه بالای صفر، گرمترین و شهرکرد با دو درجه زیر صفر، سردترین مناطق کشور محسوب می‌شوند.

105105

کد خبر: 687038

وب گردی

وب گردی