ابلاغ شیوه‌نامه دانشگاه عاری از دخانیات تا دو هفته آینده

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم از ابلاغ شیوه‌نامه دانشگاه عاری از دخانیات تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: این شیوه نامه در بیست‌وهشتمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید یعقوبی با اشاره به جزئیات برگزاری بیست‌وهشتمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، اظهار کرد: این گردهمایی طی روزهای 11 و 12 آبان‌ماه با حضور مسئولان وزارت علوم، همچنین روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های دولتی و تعدادی از منتخبین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

وی درخصوص موضوعات قابل بحث در هشتمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، تصریح کرد: تعامل استاد با دانشجو، بحث درخصوص دو واحد درس آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان و همچنین برنامه‌ جامع دانشگاه‌های عاری از دخانیات تحت عنوان برنامه «بدیع» بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه شیوه‌نامه دانشگاه‌های عاری از دخانیات در مرحله نهایی تدوین قرار دارد، گفت: در موضوع دانشگاه‌ عاری از دخانیات، سیاست و خط‌مشی وزارت علوم به عنوان خط‌مشی، الگو یا رویه‌ در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. در واقع یکسری شاخص‌ها در این زمینه به عنوان خط قرمز تعیین خواهند شد و دانشگاه‌ها براساس آن چارچوب‌ها، خط‌مشی‌های بومی و محل دانشگاه خود را در این خصوص تدوین می‌کنند.

دکتر یعقوبی همچنین خاطرنشان کرد: در تدوین خط‌مشی دانشگاه‌های عاری از دخانیات برنامه‌های وزارت علوم این است که اجازه بدهند دانشگاه‌ها با مشارکت اساتید، دانشجویان و کارمندان این سیاست را تدوین و موافقت همه دانشگاهیان را برای اجرای این طرح جلب کنند تا همه دانشگاهیان خود را متعهد در اجرای آن بدانند. چراکه طرح دانشگاه عاری از دخانیات یک رویکرد کاملا فرهنگی دارد و باید ابتدا زمینه‌های فرهنگی، ترویجی، تبلیغی و آموزشی آن در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

به گفته وی، وزارت علوم از دانشگاه‌ها می‌خواهد که خط‌مشی دانشگاه عاری از دخانیات را با موافقت تمامی تشکل‌های دانشگاهی (دانشجویی، اساتید و کارکنان) تدوین و بعد از ابلاغ از طریق رئیس دانشگاه یک بازه زمانی کوتاه‌مدت برای اطلاع‌رسانی در نظر بگیرند و بعد از آن اجرای طرح در دانشگاه‌ها توسط همه دانشگاهیان الزامی می‌شود و در صورت عدم رعایت یک تخلف هنجاری و فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم در پایان با اشاره به تدوین مرحله نهایی شیوه‌نامه دانشگاه عاری از دخانیات در وزارت علوم، گفت: در حال حاضر کار تدوین این شیوه‌نامه در مرحله نهایی قرار دارد که در نهایت طی دو هفته آیند در بیست‌وهشتمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا

108/108

کد خبر: 687066

وب گردی

وب گردی