غذاهای محلی استان سمنان در مشهد معرفی می شوند

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: غذاهای محلی استان سمنان در چهارمین رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود مریم سلمانیان افزود: استان سمنان با سه غذای اصلی شامل "ته چین گرمسار"، "دیگی سنگسر" و "سبزی پلوی سمنانی" در بخش مسابقه غذای اصلی شرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این رویداد با رویکرد آئین‌های مذهبی و سفره‌های نذری برگزار می‌شود، افزود: برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به لیست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این رویداد از پنجم تا هفتم آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه استان سمنان در بین استان‌های منطقه چهار قرار دارد، غذاهای استان با غذاهای محلی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی رقابت می‌کنند.

سلمانیان افزود: برگزاری مسابقه انتخاب پیش غذا و دسر و دمنوش برتر محلی و برپایی غرفه‌های ارائه غذاهای سنتی استان و صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی نیز از دیگر بخش های این رویداد است.

وی برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

کد خبر: 687072

وب گردی

وب گردی