کمک نیوزیلند به آوارگان احتمالی عملیات آزادسازی موصل

دولت نیوزیلند روز سه شنبه اعلام کرد یک میلیون دلار نیوزیلند (718 هزار دلار آمریکا) برای کمک به آوارگان احتمالی موصل پس از حملات ارتش عراق برای بازپس گیری این شهر از دست داعش اختصاص داد.

به گزارش ایسکانیوز، 'موری مک کولی' وزیر امور خارجه نیوزیلند، گفت که این بودجه برای کمک به رفع نیازهای انسانی مردم آسیب دیده از جنگ بدنبال عملیات آزادسازی موصل از دست داعش از طریق سازمان بین المللی مهاجرت ارائه می شود.
نیوزیلند اعلام کرد از سازمان ملل متحد برای ارائه کمک های بشردوستانه در موصل از طریق تأمین مالی و مدیریت اطلاعات کمک می کند.
وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه ای که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت، عملیات ارتش عراق برای پس گرفتن موصل از تروریست های داعش را 'یک نقطه عطف در مبارزه با داعش' دانست.
وی تصریح کرد: موصل دومین شهر بزرگ عراق و یکی از سنگرهای باقی مانده داعش است. این عملیات آسان نخواهد بود و در بدترین حالت می تواند باعث جابجایی صدها هزار نفر از غیرنظامیان شود.
نیوزیلند اعلام کرد تاکنون 25 میلیون دلار کمک های بشردوستانه در اختیار افراد آسیب دیده از خشونت ها در سوریه و عراق قرار داده است.

ایرنا

208/201

کد خبر: 687074

وب گردی

وب گردی